"" Purple Area: Små löjliga figuriner

torsdag, maj 10, 2007

Små löjliga figuriner

Av någon anledning som jag inte riktigt förstår så har det blivit 'inne' med sådana här löjliga små porslinsfiguriner. Jag har alltid tyckt att det hör hemma hos gamla tanter med små virkade dukar i fönsterkarmarna. Nej, nu har jag sett dem i flera reportage från de internationella inredningstidningarna och även på flera webshopar. Det är inte vilka små figurer som helst utan djurmotiv ska det vara. Jag kan i och för sig tänka mig att de skulle kunna passa i en inredning med mycket vintageinslag. Personligen är det just det jag gör i det här fallet - passar.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Allt passar ju inte alla och tur är väl det!? Har oxå lite svårt för det där med små prydnadssaker samlade överallt - men man ska ju aldrig säga aldrig så.... *s*

Anonym sa...

Katten skulle jag gärna ta hem och visa upp, dock säger jag pass till de andra..

Anonym sa...

Det är väl inget fel på hos gamla tanter och små virkade dukar :)

purple area sa...

Hannele, nej figuriner och virkade dukar är 'hot stuff' och gamla tanter är det väl ingen som kan ha något emot.

Anonym sa...

Jag vet inte jag. Jag har börjat samla på elefanter och det är jättefint. Men det får inte bli för mycket av det goda. En blandning av stilar i inredningen är det som tilltalar mig mest.

Anonym sa...

Ja, det är lustigt vad trender varierar! Jag passar nog jag med :)

Anonym sa...

Det där är defintivt inget för mig heller.

Anonym sa...

Här har Du en till som passar...

Anonym sa...

Håller med, skulle inte heller vilja ha dem hemma hos mig. Ha en trevlig helg, Maria

Johanna sa...

Jag passar jag med. Det där är inget för mig.

purple area sa...

Tack allihop för era kommentarer, kul med så många åsikter - mest emot verkar det som!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...