"" Purple Area: Ett snöre runt roten

måndag, december 13, 2010

Ett snöre runt roten

Jag gillar glasvaser och blommor men om man vill variera mossan och stenarna och sätta plantan rakt i vasen ser det ibland lite konstigt ut. Fyller man på med jord blir det kladdigt på något sätt. Som om man glömt något. Men det här var en smart idé. Med lite snöre virat runt jordklumpen så ser det mer naturligt ut. Lite mer avslutat. Idén kommer från Ikeas 'Livet Hemma'.


Isn't this a great idea. The plant in a glass vase with some rope around the roots. Looks nice and very basic. The idea comes from Ikeas blog 'Livet Hemma'.

8 kommentarer:

Matilda K sa...

Fint! Tack för besöket på min fotoblogg häromdagen, alltid roligt med nya bekantskaper! Nu ska jag kika runt hos dig, det känns som om du har en hel del inspiration att bjuda på.

Godastunder-tokigaidéer sa...

Underbart vackert det ser ut som en jul ros och vilken härlig färg....

Anna

Annelie sa...

Vilken fin idé! Detta måste testas!

Ja, vitt och silver i granen är tjusigt tycker jag!

Unknown sa...

Jag gillar denna...sån härlig känsla när man ser hela växten. Och snöret gör det lilla extra :) Måste testa detta.
Tack för trevligt besök förresten.

/Annika

Sofia sa...

Bra idé! Fint och enkelt - precis som jag vill ha det! Brukar visserligen ha hyacinter som de är i glas. Det är fint det också.

MOKKASIN sa...

Det var väldans fint!

Delishhh sa...

Åhh så fint. Ska hem och göra detta. Jätte bra ide.

http://dreamlifeincity.blogspot.com/ sa...

Tittar in o vill önska dej en underbar Jul<3

Kram
Christina (Arbetstränar på Classic Style In The City)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...