"" Purple Area: Älskade - hatade - blåa färg

söndag, november 25, 2012

Älskade - hatade - blåa färg

Det här är vårt badrum, byggt på nittiotalet då jag hade noja på koboltblått. Nu kallas den här blå färgen ofta för kleinblå och det är en färg som många tror ska bli nästa års trend. Möjligtvis är den lite trendig redan nu. Fast inte hos mig då, som helst bara vill renovera, eftersom min period med den här blå knalliga färgen var väldigt intensiv och jag i princip avskyr blått sen dess. Badrummet är ett av de ställen där den fortfarande finns kvar, för som jag har jobbat för att få bort den blå färgen i huset. Men, för att göra en Ernst - varför visar jag den då? jo, för att det är ett bra tips att inte låta en färgnoja gå så långt att man gör om den fasta inredningen. Jag kunde hållit mig till blå handdukar. Sen är det också lite ironiskt att färgen nu är trendig igen.

(Du kan också läsa min ledare i fredagens metro bostad om min blåa hang-up på nittiotalet).
































































































































Foto Purple Area. Grå våfflad badrock från Holmbytorp, vita handdukar med fransar från Ilva, lila handduk med fransar från Fouta de Val, tvål- och handkräm plus ljuslykta från Munthe plus Simonesen. Svartvit necessär från InredaUtreda, tvålar från Holy Lama/Japa Mala och Nydahl. Armband från Sophie by Sophie och Bohemian Society/Lilla Villa Vita, parfym Byredo.

6 kommentarer:

Nellie - the Flying Hippo sa...

Ja det är verkligen en 90-talsfärg. Jag har också lite svårt för den men det är ju samtidigt coolt att den är på väg tillbaka. :) Du kanske ska vänta med att renovera? :)
Kram

Maria sa...

Tittar in och önskar dig en fin söndagskväll och en strålande start på nya veckan. Kram Maria ♥

purple area sa...

Nellie, precis, nja det dröjer nog med renoveringen i alla fall. Känns lite fel att börja slita i något som fortfarande fungerar.

Maria, tusen tack kära du!! önskar dig detsamma!

/Susann

Dr Grane sa...

Vilket kul inlägg. Det är svårt att veta vad man gillar i längden och det kan kännas trist att hela tiden gå den säkra vägen. Men visst, just när det gäller dyrt kakel med fuktspärrar och allt kanske man ska tänka klassiskt, vitt (och fräscht). Du får börja älska färgen igen. KBT kanske fungerar. ;-)

bea isaksson sa...

Vet du jag tycker badrummet är fantastisk fint. en idé du kan göra för att gilla färgen igen är att tänka tillbaka till den inspirationsbilden eller känslan du ville frammana med att ha blått i badrummet. eller helt enkelt ändra stilen. jag älskar blått, men då tänker jag inte 90 tals blå som kombinerades med terracotta el mörkgult utan blå som i jade jagger för indiska, el blåa toner med patinerat trä, solbränna och blåa herrskjortor. jag tog den säkra vägen med grått golv och vitt kakel, försök komma på tanken med det.. älskar din blogg kram

purple area sa...

Dr Grane, ja kanske det hade varit det enklaste. Att bara börja gilla färgen igen, kanske köra någon slags blåkampanj.

Bea, kul att du ändå gillar det och kul att du gillar bloggen. Nej, jag har kombinerat det blå med grått, som du kan se om du kikar på det som ligger under 'hemma hos mig' kategorin. Gult och terrakotta har egentligen aldrig varit min grej. Men jag förstår vad du menar.

Kramkram

/Susann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...