"" Purple Area: Senaste shoppingrundan i Köpenhamn

fredag, juni 28, 2013

Senaste shoppingrundan i Köpenhamn

Inte ofta man hinner åka över bron, men ibland så. Här kommer några reflektioner över vad jag såg sist jag var i Köpenhamn.

Illum lyckas alltid sätta tidens trend eller snarare tendens för stunden. Brunt och svart känns helt rätt just nu. Målade lastpallar, något som också fanns mycket av under mässan i Milano. Prylarna däremot visar bara deras sortiment och inte alltid det som är speciellt hett för stunden.




















































Jag gillar fortfarande drivvedsstilen och gärna i kombination med lite oväntade detaljer som det traditionella blå porslinet musselmalet. Från Royal Copenhagen.





















































Vi skåningar är ju inte bortskämda med nya roliga butiker. H&Ms Other Stories öppnade i våras i Köpenhamn och var inte alls vad jag tänkt mig. Trodde det skulle vara lite mer tonårsstuk och färgglatt och jobbigt. Men inte, det var minimalistiskt och lite elegant, mindre 'marimekko' än systern Cos. Fick ett maffigt armband med mig hem.




















































Visst har man sett lakanen från Hay förut, men jag har ärligt talat tyckt att de var lite för mycket, men nu... åh jag vill ha.. och fina svarta krukor också. Boxarna har jag också sett massor av gånger men de är ändå alltid lika snygga. Men köpte jag något, nej, bara några ynka kinesiska penslar.






















































Rue Vert Plus är också ett måste att springa förbi, den här gången hade de fått fram lite utemöbler. Kul, med ett lite annorlunda stuk.




















































Foto Purple Area

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...