"" Purple Area: Formex - Svenska Moderådets trendutställning

måndag, augusti 19, 2013

Formex - Svenska Moderådets trendutställning

Precis som sist så var Moderådets trendutställning inklämd längst bak i en smal korridor. Synd tycker jag, för det blir både svårt att fota (mörk korridor åt ena hållet och stora fönster åt andra) och kanske missar många den. De små båsen packade med prylar blir inte alltid heller så bra på bild. Lägg märke till att det är vissa saker som hamnat i fokus - naturmaterial, asiatiskt, koppar, grått, origami och lite nostalgisk romantik och virkat.
































































Foto Purple Area

5 kommentarer:

Anonym sa...

Var kommer de underbara ugglorna ifrån på bild 4?

purple area sa...

Nej, jag vet tyvärr inte var de kommer ifrån. Det var så smockat med detaljer att jag inte kunde hålla koll på det. Maila moderådet direkt och fråga, enklast så.

/Susann

Unknown sa...

Sista bilden, underbar lampa i papp från Holland tror jag. Vad heter företaget?

purple area sa...

Ulrika, visst är den fin. Företaget heter Snowpuppe. Se studiosnowpuppe.nl, men jag tror du hittar dessa lampor i de flesta inredningsbutiker med modern inredning.

/Susann

Unknown sa...

Hey! På bild nr 3 står en koppar-kopp på ett par kuddar... nån aning om vart man hittar såna? :)

Tack på förhand!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...