"" Purple Area: Purple Area åtta år idag

tisdag, september 30, 2014

Purple Area åtta år idag

Idag blir den här bloggen 8 år  - jag har alltså bloggat helt galet länge. Fast de senaste tre åren har jag inte bloggat så mycket som de fem första. Helt enkelt för att jag jobbade med Metro bostad och inte hann. Efter sommaren har jag haft lite mer tid och kört på lite igen. Det har varit ett kul år med shopping, bloggträffar, mässor och flera spännande resor. Så här har det sett ut månad för månad...

I oktober förra året hittade jag en Jieldélampa hos Urban Living på vår bloggrunda på Österlen. Det här gänget kan verkligen shoppa, kan jag berätta.





















































Någon månad senare hade vi bloggträff hos Daniella, hennes uterum går inte av för hackor.




















































december roade jag mig bland annat med att göra julklappskollage...




















































januari var det tulpanvisning, Designtrade i Köpenhamn och sen Formex. Nedan Synnöve Morks caféutställning på Formex.




















































februari köpte jag ett gäng nya soffbord och började med instagram. En bild på soffborden blev min första bild på instagram.













































mars var jag och Hemmariket-Charlotte i London och sprang benen av oss i butikerna, tröstade oss med shopping eftersom vi inte kunde åka till Milano i år. Galet kul! Köpte bland annat den stora tjocka boken om Kate Moss som sen hamnade under tavlan från The little black jacket-utställningen.























































maj åkte jag till Marrakech med ett gäng tjejer och det var en helt fantastisk upplevelse. En riktig energikick med shopping, besök på lyxiga hotell, hamam och spännande god mat. Helt underbart! Kom bland annat hem med en ny matta. Bilden är från coola Fellah hotel.




















































juni var vi på bröllop i Florens.




















































juli åkte vi på semester till Mallorca och det var sommaruppehåll på bloggen.




















































augusti blev det trädgårdsarbete hemma och pyssel med uteplatsen.




















































september blev det lite fixande inomhus igen.


























Foto Purple Area

5 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

oj vad tiden går! Jag har följt din blogg i alla 8 åren tror jag.
Ha en skön kväll.

tinaminastina sa...

Ja tänk vad åren rullar på! Hittade till din blogg när jag började blogga... för sju år sedan. Alltid snygga bilder och massvis med inspiration här hos dig!
kram kram

purple area sa...

Nilla och Tina, vad kul, visste inte att ni hängt med så länge. Även om jag så klart har sett era kommentarer många gånger. Har tappat kollen på åren. Tusen tack för att ni hela tiden återkommer och dessutom flitigt kommenterar!

Stor kram

/Susann

Anonym sa...

Åh, ännu längre tillbaks från 2001 när ni var med i Hus&hem. Den tidningen har jag ju sparat, för att vi kopierade lite till vårat hus. Bläddrade i den för några dar sedan. På spiselhällen hade du då tre snygga ljusstakar i betong. Lite före sin tid på nåt sett. Jag hade haft dem framme hela tiden!
Hälsar Anita

purple area sa...

Anita, åh, vad kul, men det var ju långt innan jag började blogga. Och härligt att du hittade någon idé du kunde använda till ditt eget hus. Det är ju så man gör. De gamla betongljusstakarna står i mitt växthus nu, hade tänkt lämna dem till loppis. Så kul att du ens kommer ihåg dem.

Kram

/Susann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...