"" Purple Area: forts..blommönstret.. Marimekko

måndag, oktober 23, 2006

forts..blommönstret.. Marimekko

Med en viss risk för att bli lite tjatig så tänkte jag fortsätta med mitt tema att efterlikna Morosobilden med enklare medel.

Blommönstret i bakgrunden är ju en ren dekoration och man kan kan ju lika väl dekorera med tex kuddar. Men jag tycker att mönstret är rätt likt Marimekkos Kukkula designad av Fujiwo Ishimoto.



Man kan ju naturligtvis också måla direkt på väggen med t ex schabloner i blommönster. Alcros schablon Kvist skulle bli jättefin här. Den är enkel att måla upp och man gör den så stor och med vilka färger som man känner för. I det här fallet skulle man kunna måla den med gröna blommor som matchar de armlösa fåtöljerna.

Och.. några matchande kuddar kanske.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker Du lyckas väldigt bra med Ditt projekt.

Anonym sa...

Gillade kudden =) La till dig på min länklisa =)

Anonym sa...

Cleopethra, vad kul att du tycker det. Tack. Trevligt med lite positiv respons.

Johan, jag ska också lägga till dig. Har lite uppdatering att göra på länkfronten.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...