"" Purple Area: Tyska Elle Decoration ger tips med industristuk

torsdag, oktober 26, 2006

Tyska Elle Decoration ger tips med industristuk

Gillar man inredning med lite industrikänsla så ska man definitivt snegla åt Tyskland där den här inredningsstilen är stor. I tyska Elle Decoration hittade jag ett reportage från ett hem som har en spännande lösning. I det här hemmet har man tagit in en snygg och klar grön färg och använt den på vissa detaljer. Köket har lackade skåp och kakelplattor i den här gröna nyansen och genom att dessutom sätta fyra stora gröna överdimensionerade lampor över matbordet har man fått en riktigt häftig effekt. I övrigt håller de sig till en enhetlig grund av vitt och trä, vilket jag tror är viktigt om man ska ta in grönt som annars lätt kan bli lite murrig.

3 kommentarer:

Johanna sa...

LÄCKERT!

Anonym sa...

Dethär var snyggt =) Men i övrigt har vardagstyskarna ingen vidare smak om man frågar mig.. Har inte sett ett enda tyskt hem (i tv och i verkligheten) som jag gillar sen jag kom ner hit. Vet inte riktigt vad det är de gör, dom har ungefär samma inredninggrejor som vi men helskumma kombinationer =)

Anonym sa...

Välkommen jolla99, kollade just in bloggen med det helt underbara namnet 'bara ben på glenn hysén'.

Johan, jag tänkte mest på inriktningen i inredningstidningarna samt utbudet av lampor m m. Jag tror du har rätt i övrigt att de har lite skum smak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...