"" Purple Area: Veckans tips 7: Låt inte dekorationerna stå och damma!

lördag, januari 06, 2007

Veckans tips 7: Låt inte dekorationerna stå och damma!

'Hellre färska blommor i en vecka än dammiga eterneller i ett år', skriver Terence Conran i sin bok 'Easy Living' och jag håller med honom. Det är inget kul att besöka ett statiskt hem och ännu tråkigare att bo i ett sådant. Hemmet ska vara levande och det ska synas att det är någon som bor där och gärna spegla lite personlighet.





Alla har något som man tycker om och inte kan motstå att låta stå framme och det är ju helt rätt - varför inte ta fram sånt man blir glad av. Har du en häftig snowboard eller en samling vaser ställ fram dem. Men du behöver inte visa allt samtidigt. Ställ undan och ta fram lite i taget annars finns risken att det ser plottrigt ut. Ändra om lite då och då, flytta runt, omgruppera, alternera. Då behöver du inte springa och handla nytt varje gång du känner för en förändring. Bilder från Boligmagasinet.

3 kommentarer:

JULIEK sa...

Ja ett jættebra tips faktisk. Jag er en sånn som har utroligt mye i mitt hus. Det skal något til for at ha det damfritt. Tenkte nu och plocka bort endel saker och hellre byta på at ha dem framme. Da finnes det alltid något "nytt" her : )

Anonym sa...

Hej! Har hittat din blogg via andra bloggar. Den är ursnygg och inspirerande . Jag har precis startat en blogg som ska handla mycke ocm inredning och hemmet, välkommen att kika in!

Anonym sa...

Min bloggadress är tinaminastina.blogg.se

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...