"" Purple Area: Tror att jag är en naturtyp

onsdag, november 26, 2008

Tror att jag är en naturtyp

Kitschigt rosa i alla ära, men jag tror att jag egentligen är mer av naturtypen när det kommer till julpynt. Det är därför som jag kan bli helt lyrisk när jag ser krukan nedan med mossa och grenar (av kväder?). Även den lilla stjärnan på toppen av granen ihopsvängd av grenar och kvistar känns kul. Vet ni att danskarna inte sätter sina granar i vatten som vi gör utan de spikar fast ett träkryss undertill. De struntar alltså fullständigt i att få den att överleva så som vi har sånt bry med. Fast här har de ställt den i en snygg korg, kul idé. Bilderna kommer så klart från Bo Bedre.




7 kommentarer:

Anonym sa...

Black and white christmas, why not ! I like the black advent calendar, very easy to make, great idea !

Anonym sa...

Jag saknar lite rött i granen, det måste erkännas ;) Annars blir även jag helt hänförd över stämningen och färgerna i bilderna. Urvackert. För övrigt blev jag helt kär i soffbordet med den tjocka skivan och stora hjul. Är på jakt efter soffbord på hjul.. :)Fint med granen i en korg.

Anonym sa...

Åh, så snyggt! Gillar precis som dig det naturliga!

Anonym sa...

Oh sa mysigt.Det var en bra idee. Maste vara battre om man ar lite sa dar sma allergisk.
Caroline.

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Håller verkligen med. Speciellt kuddmossa är vackert. Har just fått hem en låda till butiken.
Synd att det inte finns att plocka i skogen.

purple area sa...

Pethra, ja kanske det, jo men jag gillar Charlottes stil helt klart, fast jag gillar ju din rosa också.
TheYoupiTouch, I think that calender is a great idea. I bet my children would have loved it.
Linda, åh, ja soffbordet är väl snyggt. Har satt sådana jul på barnens sängar, köpte dem på Bauhaus. Så du får ta och leta upp en skiva bara och på med hjul så..
Charlotte, kompis, visst är det snyggt!
Designjournal, nu hänger jag inte med alls.. menar du att det blir bättre om granen är död?
Margareta, ja det är väl snyggt, nej kanske inte, men vanlig grön mossa finns ju massor. Såvida man nu har en skog utanför knuten förstås.

Anonym sa...

Hey, really like the advent calendar! Good idea. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...