"" Purple Area: Upprörande vitt

onsdag, november 05, 2008

Upprörande vitt

inredningsbloggen som jag skriver för svd.se verkar folk bli lite smått ilskna och förbannade när jag visar vita och stilrena hem och på ett sätt kan jag förstå att det kanske känns lite perfekt och ouppnåeligt. Men jag kan själv inte sluta att fascineras av vita mijöer så här kommer ännu ett. Det här hemmet såg jag först i IKEA tidningen och blev gripen av den mysiga harmoniska familje känslan. Naturligtvis är det en svenska som ligger bakom men huset ligger i Holland. De här bilderna kommer från ett reportage i Sköna Hem, klicka in och läs mer.




18 kommentarer:

Skrapkaka sa...

For en fantastisk blogg du har! Fant deg sent i går kveld, så natten ble lang kan en vel si siden jeg bare måtte se litt til. Og litt til. :)
Utrolig at det er så mye fint å finne innen interiør og design.
La deg til i linklisten min jeg. Håper det går greit:)

Ha en strålende dag videre.
Annicen

purple area sa...

Annicen, tack gulliga du, sådana kommentarer blir jag riktigt glad av.

Anonym sa...

Kan det vara så att en del blir lite provocerade av att någon kan hålla ett vitt hem...just vitt ;).

Jag tycker du gör ett superjobb med din nya blogg!

Anonym sa...

Det är ett fantastiskt levande hem med så mycket värme trots att det är valt vitt. Så häftigt och faktiskt skönt rogivande. /Malin

Anonym sa...

Hihi, nja provocerande tycker inte jag det är. Men jag är ingen stor fan av vitt, det kan jag inte påstå. Allra minst det där slitna, t.ex. den där gungstolen tycker jag känns smutsig och gammal och behöver sig en omgång färg! :)

CrimsonAnna sa...

Suck-att folk bara orka. Man ska se inredningsreportage som inspiration inte som en instruktionsbok.

Iövrigt delar jag lindas känslor

Maryam in Marrakesh sa...

It's all so fresh and dreamy!!!

PS Thank you so much for the shout in the paper today:) That was super kind of you!

Catarina sa...

För mig är det lite tvärt om, jag blir stressad av allt det vita. Det känns som om jag måste ta fram målarpenseln.
Om det är vitt så är det inte färdigt än är mitt måtto. :)

Anonym sa...

Strunt i det du! Du vet att du har åtminstone ett absolut troget fans som står där i hällregnet om så är :-)Jag alltså! Kör på det är supersnyggt!

Anonym sa...

Jag tycker det det är bra att du står på dig. Även om jag inte vill ha det helvitt hemma så tycker jag att det är snyggt och inspirerande att se vita hem. Kram Sandra

Anonym sa...

Ilsken tycker jag inte att man ska bli. All inspiration och alla stilar tycker jag om, jag gillar att se variation. Även om vissa hem inte är såna som jag skulle vilja ha.

Anonym sa...

Tack for kommentaren pa min blogg och aven information om stolen :) Din blogg ar aven den valdigt fin :) Keep it up!
Lat folk saga vad dom vill. Det ar omojligt att gora alla nojda. Som crimsonanna sa, bilderna ar till for att inspireras."There is so much more in a white interior than just the 'colour' white. Textures, lines, forms etc is what creates a white interior not to become mundane"

Caroline

purple area sa...

Sandra, ja jag tror faktiskt det, lite för mycket perfekt yta kanske.
Malin, ja precis det var också vad jag tyckte.
Linda, håller lite med faktiskt, kul att se på men den slitna stolen hade nog inte kommit in hos mig heller.
Crimsonanna, nej det handlar nog om en ovana att se och låta sig inspireras i det lilla.
Maryam, my pleasure, hopefully can a few more find your great blog now.
Catarina, ja vi är ju olika, det är det som är så kul.
Charlotte, åh tack kompis, det känns verkligen skönt att veta.
Sandra, nej men så är det ju, man behöver inte ha allt som man ser hemma.
Lilla du, sån är jag också, tycker det är kul med mångfalden.
Caroline, tack, ja nu när jag har alla era snälla kommentarer i ryggen så.

Anonym sa...

Nästan konstigt att det kan bli så mysigt och hembonat med bara massa tråk-vitt ;) Finfint.

Mia sa...

Hahaha, blir de upprörda av vita hem! Ja, det kanske man kan förstå. Men själv får jag aldrig den här berömda ångesten en del får av att titta på inspirationsbilder, det är ingen tävling. Njut av bilderna istället och använd tipsen du får.

Hoppas allt är fint med dig.
Kämpigt med två bloggar?
Kram Mia

Anonym sa...

Jag kan aldrig titta mig mätt på vita hem ;-)

Anonym sa...

Oj vilka härliga bilder, och vilken skön blandning av gammalt och nytt.

Unknown sa...

Oh White- my favorite! The dining room is gorgeous! I really like your blog. I am going to add you to my blogroll! Daisy~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...