"" Purple Area: Alcro Entré kan vara lösningen om du vill måla golvet

torsdag, februari 05, 2009

Alcro Entré kan vara lösningen om du vill måla golvet

Kanske ni kommer ihåg att det varit en liten diskussion här på bloggen om hur man gör bäst om man vill ha målade golv. Nu har Alcro kommit med ett svar på det. Nu lanseras nämligen Alcro Entré, slitstark och vattenbaserad miljöanpassad färg. Färgen går att måla på både trä och betong och finns i vit och nickelgrå, men går att bryta i andra kulörer.


.
Såg att Pethra hann före som vanligt, men... jag har i alla fall en annan bild!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Perfekt! Tack för tipset!

Anonym sa...

Vitmålade plankgolv är verkligen supersnyggt! Funkar nog sämre på vår standard-ekparkett hemma. :-)

Anonym sa...

Ingen dum idé alls att måla golvet, det får nog bli färg istället för klinkers på vår uteplats.

Anonym sa...

Har gått i valet och kvalet att måla/lasera min stavparkett i ek hemma? Omgivningen tycker det är att förstöra så vackra golv. Visst det kan jag hålla med om, men jag vill ha förändring. Undras om det går att slipa bort när jag tröttnar på målade golv? Efter ett tag måste det målade golvet se schaskigt ut kan jag tänka mig. Vad göra? Har någon ngt tips?
/kram/M

Anonym sa...

Underbar bild! Sängen svävar juh :)

A home far away sa...

Ahh det ser ut att bli ett strålande resultat, undrar om det går att måla på alla golv?

Ha en fin helg
Kram Gunilla i Singapore

purple area sa...

Lotta, ok.
Malin, det passar så klart inte överallt.
Linda, uteplats, tankarna är långt framme märker jag.
Pethra, big smile to you too
Marie, jag vill helst inte råda dig att måla på parkett, jag tycker också att det är synd, men jag vet ju inte hur det ser ut nu. Tänk bara på att alla golv inte går att slipa.
Lilla jag, visst är den häftig?
Gunilla, jag vågar inte svara på det du får prata med någon på Alcro.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...