"" Purple Area: Ljuva 70-tal

måndag, oktober 26, 2009

Ljuva 70-tal

Den här lägenheten i Köpenhamn ger mig ljuvliga flashbacks till 70-talet. Titta bara på glasknopparna i hallen på den bruna panelen, 70-talet i ett nötskal. Även soffan byggd av madrasser och naturligtvis de vackra kuddarna. Hade det här verkligen varit på 70-talet hade nog även köket varit brunt. Bilder från Anna Lilja.




......
Idag är sista dagen för utlottningen av Röshults vackra marschallhållare, imorgon presenteras en vinnare!! Skynda dig att tävla!

13 kommentarer:

Anna - Balkongliv sa...

Coolt! Jag får också 70-talsvibbar, även om det i min värld inte alls var så sofistikerat. ;-) Snygg stil i den här uppdaterade tappningen är det hur som helst.

Anonym sa...

Hi.
Does anyone know who've made these cool wooden chairs? They are super cool, and I would like to track them down!!!

Have a nice day!
BR Michelle

Lijna sa...

Vilket bra tips, jag har ju sådana bruna knoppar här hemma i en påse!

Malin sa...

Fullständigt fantastiskt. 70-talet från dess allra bästa sida. :-)

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Urläckra bilder från ett väldigt modernt 70-tal.

Proforma - Irene sa...

Ser med blandade känslor på bilderna även om det här ser bra mycket bättre ut än jag upplevde det! Fast det är klart... man tyckte det var fint då!

EN INREDOHOLIC sa...

underbara bilder du alltid hittar till inspiration! Tack susanne..

Kram
Jannice

sparris sa...

Väldigt snygga bilder allihop men det var den nedersta t h som kom mig att vilja fråga-känner du till om det någonstans säljs snygga no-name plastflaskor som man kan ha schampoo och duschtvål och liknande i? Tycker de flesta förpackningar man köper sånt i är så grälla och jobbiga och skulle vilja ha något enkelt att dekantera över allt till. Tack för en bra blogg!

Jen of MadeByGirl sa...

Neat! I've been looking for a candle holder like the one in the picture that holds all the candle glasses...
Jen Ramos
'Cards & Prints You'll Love...'
www.madebygirl.com
madebygirl.blogspot.com

purple area sa...

Anna, nej det var inte så fräckt i min värld heller. Men jag vet dem som hade det så.
Michelle, I thinke these are copies of the Arne Jacobsen Grand Prix chair. The originals can be hard to track and very expensive. It depends on were you live, but in Sweden and Denmark you can find copies like these in second-hand shops.
Lijna, nej vad kul. Upp med dem nu då.
Malin, visst är det, kul att du också ser det som jag tyckte var härligt med de här bilderna.
Jammi, ja det håller jag med om, men många av de bilder jag visar på dagens inredning är inte alltid heller så representativt för hur det ser ut hemma hos folk.
Irene, ja det blir lite underliga flashbacks man får.
Jannice, vad kul att du tycker det.
Sparris, har du kollat Muji/Åhléns. De har tidigare haft sådana.
Jennifer, I have seen something similar in Sweden, but I guess that won't help you.

Luned sa...

Oooh, knappmosaik! Sån har jag med i badrummet, fast svart. Älskar den. :)

Hannanonien sa...

Såg den här lägenheten i nån tidning häromåret och har inte kunnat glömma den! Helt underbar!

Unknown sa...

Does anyone know about these cushions? I love the orange-black-....Very nice.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...