"" Purple Area: Skrivbord
Visar inlägg med etikett Skrivbord. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Skrivbord. Visa alla inlägg

tisdag, maj 19, 2015

En sväng till Höganäs

Idag tog jag och gamla metro-kollegan Tina en tur till Höganäs Saluhall och Magasin36. Perfekt utflyktsmål och ett ställe för inspiration. Restaurangens loungedel gillar jag skarpt, så snyggt med alla dova naturfärger.


















































I närheten ligger också baren och restaurangen Garage, hittade en kul reklamskylt...














































Foto Purple Area

torsdag, februari 12, 2015

Moodboard med galler

Medan första lagret färg torkar på min tv-bänk, är faktiskt rätt spänd på hur det ska bli, har jag börjat fundera på en moodboard i galler vid skrivbordet. Det är ju ett smart sätt om man som jag har väggar som det inte går att skruva i eller fästa något direkt på. Tror det kan bli riktigt snyggt.














































Foto Pia Ulin, styling Lotta Agaton, från ett reportage i Residence

torsdag, december 04, 2014

Saras inspirerande studio

Det här är Sara N Bergmans fantastiska studio som nyligen publicerades i Residence. Sara är illustratör och ligger bland annat bakom Love Warriors. Tidigare hade hon en butik som hette Som Sara, numera dyker den upp ibland som pop-up butik hos Atlier54. Se fler bilder och läs artikeln här.






















































Foto Kristofer Johnsson för Residence

tisdag, september 23, 2014

Dille på växter

Läste danska tidningen Rums senaste nummer och hittade den här bilden. Cool industrimiljö från Brooklyn så klart, men växten(!), en sån måste jag ha. Jag har lite dille på gröna växter just nu, kan inte få nog av dem. Och den här var ju bara så häftig!























































Bild från tidningen Rum

torsdag, september 18, 2014

Grått, grått, grått

Ramlade på den här lite annorlunda bilden tidigare när jag letade efter något helt annat. Snyggt med flera olika grå toner tillsammans och vilken kul idé med den lite brokiga väggen. Finfint Ikea!





















































Foto från Ikea

onsdag, september 10, 2014

Skrivbordsprylar

Den här bilden är tagen från mitt skrivbord, en dag när det öste ute och jag var lite uttråkad. Vad göra, kanske ställa upp skrivbordsprylarna och ta en bild. Händer är jag egentligen rätt trött på, men handen från Tate Modern i London står där ändå. Asken kommer från 10 Corso Como i Milano och köptes under mässan förra våren.















































Foto Purple Area (tidigare publicerad på instagram - Purplearea1)

tisdag, mars 04, 2014

Volume från Lightyears

En bullig liten fulsnygg lampa från Lightyears, i en snyggt stylad miljö. Lampan heter Volume. Kanske tycker jag mer om stylingen än lampan egentligen, kunde hur som helst inte låta bli att visa bilderna.
















































Foto Lightyears

fredag, februari 07, 2014

Hemma hos Anna Inreder

Igår var jag i Stockholm och sprang runt på möbelmässan, återkommer snart med en liten mässrapport, och idag var det dags för ett hemma-hos-reportage hos min bloggkompis Anna. Det var jag och fotograf Caroline Tengen som var där. Reportaget kommer så klart i Metro Bostad om någon vecka. Anna som jobbar som inredare bor i ett riktigt mysigt gammalt soldattorp ute på landet, och så här fint har hon det hemma.






















































Foto Purple Area

måndag, november 18, 2013

Bohemchict vackert med kinesiska lyktor

Kan man ha för många kinesiska lyktor? Nej, det kan man inte, se här, ett otroligt vackert hem med en asiatisk känsla till den nordiska bohemchica stilen. Det är vitt, svart med några enstaka röda och gröna inslag. Men framförallt är det så där ljust, klart och vackert. Ursnyggt! Se fler bilder här.



Bilder från ett reportage i danska Femina, fotograf Mikkel Adsbøl.

måndag, november 04, 2013

Hannah Lemholts hem i Residence

Om någon missade reportaget om Hannah Lemholt i Residence nyligen så kommer här några bilder. Hanna är fotograf och skriver även bloggen Honeypieliving etc, jag har tidigare visat hennes fotokonst som man kan köpa på Love Warriors. Både hennes foton och hennes hem är fantastiskt, speciellt översta bilden med bordet och soffan gillar jag skarpt. Du kan läsa reportaget och se fler bilder här.





























Skärmdumpat från Residence, foto Sara Svenningrud.

torsdag, september 19, 2013

Lite mer vitt och koppar kanske

Med tanke på tidigare inlägg om restaurang Amass, så kan jag inte låta bli att göra en liten jämförelse. Tänk vad lite koppar och bara lite mer vitt kan göra för en mörkt grå och svart inredning....














































Foto Vt Wonen

söndag, juni 23, 2013

Galet snyggt hos Malene Birger på Mallorca

Ni som läst Malene Birgers bok Life&Work har nog inte missat ett av hennes hem på Mallorca som ligger lite mer ute på landet. (Jo, otroligt nog, hon har tydligen mer än ett, för inte så länge sen visades hennes nya lägenhet i Palma upp i tidningen Rum). Sen bilderna i boken har det här huset tydligen renoverats, och så här galet snyggt blev det. Via bloggen Style Files, där du också hittar fler bilder.














































































































Foto Gori Salva/Lucas Fox

lördag, november 10, 2012

Rått men vackert

Det är en rå men ändå mild och vacker känsla i inspirationsbilderna från Olsson & Jensen. Gillar blandningen med en avskalad nästan sakral stil tillsammans med detaljer i trä och linne. Även lite industri kommer in och allt i färgskalan grått, vitt, svart och natur. Kul idé med det skivade soffbordet och inspirationskollaget får nästan mig att vilja sätta igång och klippa och klistra.




tisdag, september 18, 2012

La Cascada på Mallorca

Måste ju få in lite inspiration från Mallorca. Det här är ett hus på Mallorca som heter La Cascada (vattenfallet) och det är inrett i naturliga milda toner med mycket vitt och trä. Harmonierar fint med den traditionella stenen.


Fotograf Janne Peters, via bloggen Victona.

lördag, juni 30, 2012

Semester - vi ses i augusti!

Nu är det dags för semester för min del och i år tänkte jag även göra ett uppehåll i bloggandet. Så det får bli det här läckra beach houset i St Barth som sista inlägg innan semestern. Det här får i alla fall mig att längta efter en ett skönt och härligt strandliv. Gillar det vita och mörkt bruna med detaljer i blått till. Hoppas ni får en skön sommar - ses i augusti!


Time for my vacation. I will be back in August again with more posting. Isn't this beach house in St Barth just so cool? Have a nice summer everyone - see you in August!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...