"" Purple Area: Glöggtider snart

tisdag, november 13, 2007

Glöggtider snart

Snart dags för glögg igen. Blossa kommer med en ny glögg i år som har en smak av havtorn och kanel. Bruna ljuslyktor i glas, Iitala 'Kivi'. Guldiga glas från Grönlykke.

In Sweden we have a tradition to drink 'glögg' from 1st December to Christmas. It's a mulled wine serviced with raisins and almonds. This is a new taste for this year with cinnamon and sea-buckthorn. Brown lights from Iitala 'Kivi' and the golden glass on the last image are from Grönlykke.



9 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med glöggtid!! Det och kaffe måste vara jordens godaste drycker... Tjusiga glöggglas, betydligt tjusigare än mina små glöggmuggar från Indiska som eg är på tok för små för en sån glöggfantast som mig ;)

Anonym sa...

Jag har smakat, den är god!
Havtorn=Sea-buckthorn

Mélanie sa...

VERY CHIC

blah sa...

love the tea glasses :-)

Anonym sa...

Missar alltid årgångarna, men det finns andra roliga, inte enda märket..

purple area sa...

Nilla, tack för upplysningen ska genast ändra!!

Anonym sa...

synd att jag inte gillar glögg bara.....

Unknown sa...

It sounds like a nice tradition. I love the colors in the images you have shown and you make the tradition look very glamourour! I love the bracelet the model is wearing.

Anonym sa...

Hej!
Kul att du tittade in så att jag kunde hitta åt dig med :-) Hit kommer jag tillbaka
Grönlykkeglasen var jättefina. Har någon idé om att jag vill ha olika glas i "arabtheglasstuk" att servera glögg ur och dessa skulle passa perfekt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...