"" Purple Area: Den där färgen förföljer mig..

fredag, mars 13, 2009

Den där färgen förföljer mig..

Det var bara 3-4 år sen jag använde den här gulgröna färgen i ett inredningsprojekt. Redan har den börjat dyka upp igen. Vart jag än vänder mig så ser jag bara den här färgen, överallt. Bilder från Living Etc.





Idag skriver jag om ett kök i min smak - kokt, strikt och steriliserat - på SvD.se.
...
Anyhow.se har en tävling du inte får missa - du kan vinna en tjusig necessär - klicka in här!
...

14 kommentarer:

Anonym sa...

Läcker grön ton, den gillar jag. Har precis sytt kuddar i den färgen till soffan.

j e n n y sa...

Den där färgen förföljer mig oxå..! Tror det är dags att börja kalla den "stalker-grön".. ;)
Den verkar återkomma sisådär vart annat, vart tredje år..
Ena sekunden hatar man den och i nästa älskar man den!
Just nu är den en favorit, men jag förvånas inte över mig själv om jag tycker den är hemsk imorgon.. ;)

Anonym sa...

En av mina favoritfärger. Kvalitet kommer alltid igen. :-)

Annika sa...

Jag gillar den! Fina bilder du bjuder på - som alltid. Trevlig helg!

Anonym sa...

Vilken härlig nyans, är helt tokig i grönt just nu. Trevlig helg, kram Sandra

purple area sa...

Proforma, skönt att höra att det inte bara är jag.
Jenny, stalker-grön, den var riktigt bra.
Malin, kanske det.
Pethra, ja du har så rätt så, trevlig helg du med!
Annika, trevlig helg du också!
Sandra, åh jag trodde det bara var jag. Fast jag har så mycket rött och rosa och tycker den här gröna blir lite skum till det.

Anonym sa...

Jag gillar den gröngula nyansen. :) Har själv det på både filt och kuddar som ligger i garderoben för tillfället. :)


Trevlig kväll på dig!

/Malin Inspiration&design

[room] by sofie sa...

Gillar färgen i rätt kombination!
Vilka fina bilder, och inspirerande blogg du har!
Jag länkar dig direkt!
Kram från Sofie

Linda -Galleri Palla sa...

Var så nära att köpa några handdukar i den nyansen idag på Miljögården. Men hindrade mig själv i sista sekund, jag har ju redan 3000 handdukar :) Men snygg är färgen!

*SNYdesign sa...

Jeg vet, jeg brukte den nylig i et skoleprosjekt...

purple area sa...

Malin, visst känns det som om den kom tillbaka lite väl snabbt?
Sofie, men den är lite svår ihop med andra färger egentligen. Kul att du hittade hit, länka gärna.
Linda, Miljögården, bor du i närheten av mig alltså?
SNY Design, ja se där.

Linda -Galleri Palla sa...

Bor i Kristianstad :) Arbetar i Malmö emellanåt...

Anonym sa...

Vi har en lååååång vägg i den där färgen. :-) Tycker inte att den är svårkombinerad med andra färger, faktiskt. Och jag blir faktiskt glad varje gång jag ser den! Vi får väl se om vi ledsnar om några år. (Vi har haft den i drygt två, tror jag - då måste vi ha målat den när den var helt otrendig! :-o Var vi då före vår tid eller - hemska tanke! - efter? ;-)

purple area sa...

Linda, jaha, där ser man, ja rätt vad det är så står vi väl och slåss om samma pryl på Miljögården.
Anna, vad kul, låter snyggt. Jag tror att du är trendig helt enkelt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...