"" Purple Area: Behövs överkast?

måndag, augusti 10, 2009

Behövs överkast?

Ska man ha överkast eller inte? Det ser ju rätt snyggt ut, men blir å andra sidan en extra grej att krångla med när det ska bäddas. Vårt sovrum ligger i en hörna på andra våningen så det är sällan någon gäst råkar passera. Det blir alltså helt och hållet vårt eget snygghetsbehov som ska tillgodoses. Dessutom har vi två breda 105 sängar så om överkast ska inköpas så blir det att beställa ett riktigt stort. Inte så mycket att välja på alltså. Det kan ju bli hyfsat snyggt med bara påslakan också. Fast ett riktigt tjusigt överkast blir ju lite mer bäddat. Eller ska man satsa på något som bara ligger slängt lite läckert på snedden som på de här bilderna från Living Etc. Ser fotosnyggt ut fast det blir kanske lite fånigt att köra hemma. Hur gör ni?


9 kommentarer:

Petra - Designfragment sa...

Inget överkast här, tycker att det ser mer inbjudande med en enkel bäddad säng med snygga påslakan!

EN INREDOHOLIC sa...

Grrr... helt enkelt "vårt eget snygghetsbehov" ?? Det är väl det som är viktigast!! Likaväl som att ta fin ingången och inte vänta tills gästerna kommer. Superfina bilder som vanligt. Och jag tycker det är läckert med överkast.. finns så många fina.. sen skyddar det om man har djur där hemma *skratt*

Man kan ju bädda med hälften överkast, och så påslakan som får titta upp, och masssa goa kuddar.. Hotellbäddning.

Kram
Jannice

CreativeActivity - Sandra sa...

Vi kör med både och! Men överkastet lägger vi aldrig över hela sängen utan slängs över halva lite snyggt sådär... Jag gillar överhuvudtaget när sängen ser slarvigt (snyggt slarv talar jag om) bäddad ut, det ser så mycket mer inbjudande ut.

S o F sa...

Det ligger ju mycket i det du säger om var sovrummet ligger i huset.

Vårt sovrum ligger på entréplanet och syns direkt när man stiger in i hallen, så där är det alltid "överkast på" som gäller, mest för min egen skull som inte tycker det är snyggt utan överkast på sängar.

Sovrummen i andra delar av huset är det inte lika viktigt med, om det är bäddat eller inte (efter principen "bara jag slipper se det"). ;)

Ha det!

Hannele på Hisingen sa...

För alla slarvigas lycka säger man idag att man INTE ska bädda sin säng - för kvalster...

purple area sa...

Petra, ja men det är ju rätt snyggt.
Jannice, jo men det är väl mitt eget stora nöje egentligen det handlar om. Har inga djur längre bara mina odjur dvs barnen, som jämt stökar till när man precis bäddat. Så lite slarvigt ser det ut vare sig man vill eller ej.
Sandra, så du gör verkligen så som på alla stylade bilder, fräckt på snedden, jag ska ta och testa det. När jag hittat något att slänga dit.
S o F, jo men det gör det ju, har man sovrummet i ett slags vindsvåningsstuk i vardagsrummet så får man ju anpassa bäddningen därefter.
Hannele, ja men det är väl toppen då kan man ju egentligen bara stänga dörren och glömma hela saken. Om man klarar det.

Proforma - Irene sa...

Har överkast men använder det aldrig. Jag bäddar inte ens sängarna till vardags, sovrummet är på övervången.
Har oftast vita påslakan och så har jag sytt en lång knappt 1 m bred remsa i ett rutigt tyg som jag lägger tvärsöver eller nedvikt över påslakanen i överkanten + massor av kuddar! En pläd "slängd lite snett över ena sängen... så är det klart!

Josefine sa...

Jag har faktiskt två överkast, ett stort och ett som ligger nertill vid fotänden. Sen har jag massor av kuddar också. Det tar sin lilla tid att bädda, men ack så fint det blir:-)

Josefine- At home

Cecilia sa...

Vår säng syns när vi har gäster som rör sig i lägenheten, eftersom vi bor i en lägenhet i ett plan. Vi bäddar i ordning med fina lakan och kuddar varje dag för egen trivsels skull, men överkastet kommer bara på när det är gäster på G. Det är så tungt och krångligt, även om det är ett väldigt snyggt överkast.

/Cecilia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...