"" Purple Area: Formex hösten 2009

söndag, augusti 30, 2009

Formex hösten 2009

Nu är jag hemma från Formex igen. Det är alltid lika spännande att se trenduställningar, lyssna på lite föredrag och spana in alla nyheter. I år hade Formex bjudit in bloggare för pressfrukost och en liten diskussion efteråt. Jättetrevligt! Kul att vi bloggare nu uppfattas något mer seriöst än tidigare och även toppen att få träffa andra bloggare. Jag hade sen förmånen att få springa runt med Annika, Charlotte och Frida och diskutera trender och tävlingsvinnare m m. Så kul!

Formex egen utställning var som alltid tankvärd och tänkt att spegla tidens trender. Den här gången var det designern Paula Malm som hade utformat en blandning av järnvägsstation och kontinentalt hotell med vänthall och spa. Så här står det i pressmeddelandet:

– Jag vill skapa en känsla av ett gammalt, patinerat hotell från en svunnen tid och samtidigt ge miljöerna ett modernt uttryck, berättar Paula Malm. I utställningen dominerar grönt och naturtoner. Den gröna färgen refererar både till jugend-stilen och tankarna på en grön framtid. Det är också mycket trä och snickerier i utställningen som omfattar bland annat hemtextilier, kuddar, doftljus, tvålar, väskor, plädar, vagnar, cyklar och ljusstakar.

Bilderna är mina egna.




3 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Låter toppen det! Det märks även i tidskrifterna att de börjar erkänna att de också influeras av bloggosfärer. Det är ju bara ett forum, så som jag ser det!

At Home with Kim Vallee sa...

The coffee service lamp is fun.

Hemmarikets Charlotte sa...

Härliga bilder! Kul att du kommer i håg saker som jag redan glömt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...