"" Purple Area: Billigt och dekorativt

måndag, januari 10, 2011

Billigt och dekorativt

Inte allt som är snyggt behöver vara dyrt. Se bara på de här enkla sätten att dekorera med bilder och böcker. Både ett bra sätt att förvara och snyggt. Nytta med nöje! De nästan osynliga hyllorna bakom böckerna kommer troligtvis från Dutch by Design.


Not everything that looks decorative have to be expensive. Take a look at these ideas with simple pictures and and books. The shelves behind the books might come from Dutch by Design.

Från ett reportage i Boligmagasinet, foto Iben o Niels Ahlberg.

15 kommentarer:

Åse - Interiörguiden sa...

Båda alternativen var ursnygga, helt i min smak!

Randiga Tråden sa...

Både ljust och färg glatt.

FRÖKEN KUMLIN sa...

Böckerna älskar jag. Ska nog göra så med alla mina kokböcker =)

Ulrika sa...

Festligt! Jag kommer ihåg att du, Susanne, gjorde något liknande med hästbilder på ditt rum när vi var barn. Jag försökte sno din idé, men min skapelse var inte i närheten av din ;-)

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Böckerna föll jag för, snyggt och härligt med så många böcker på liten yta.

Anna sa...

De med böckerna var riktigt snyggt.

LuluD sa...

Hi Susann, I was awarded the Stylish Blogger Award and have passed it along to you. The details are on my blog. Thanks for being a great inspiration. Lulu. Bellefrancaiseinteriors.blogspot.com

Pethra sa...

Snyggt, helt i min smak! :)

Kittys Paradis sa...

Oi, så glad jeg er for at jeg helt tilfeldig ramlet over bloggen din! Du åker rett inn på favorittlisten :)

Kitty

Kråks stuga - Inredning, trend, trädgård & torparliv. sa...

Riktigt snyggt med fotografierna på väggen och att de sitter i organiserat kaos, vilket jag gillar. Oregelbundet men ändå ordning och reda. / Henrick

purple area sa...

Kul med så många kommentarer, tack allihop!!

Ulrika, är det du som hittat hit, min gamla kompis. Otroligt att du minns det där med hästbilderna. Det kommer inte ens jag ihåg, jo att där var mycket bilder på hästar minns jag.

Lulu D, thank you so much I feel very flattered.

Kittys Paradis, du skulle bara veta hur underbart det är med den typen av kommentarer. Dagens stora plus!!

Anonym sa...

I love these pictures. So inspiring. Apparently, the shelves are from Ikea - or so it said in the article. I just can't seem to find the right match? Any ideas?

purple area sa...

Espressomoments, no I think these shelves are old and not available at Ikea any more. But maybe you can get a similar look by Lack - take a look here: http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40163778

Cajsa sa...

Riktigt snyggt! Gillar den översta bilden!

inspiremyhousepretty sa...

love how something so simple can make such a statement x

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...