"" Purple Area: Kolsvart på Illum Bolighus

lördag, januari 29, 2011

Kolsvart på Illum Bolighus

Igår var jag i Köpenhamn, har ju fördelen att det nästan går lika snabbt att köra över bron som in till Malmö. Rätt lyxigt faktiskt. När jag är där brukar jag alltid kika i Illum Bolighus skyltfönster för jag de har oftast den mest fantastiska skyltning och är lite av en trendindikator. Nja, trend vet jag inte men det var helt svart. Om det ser lite grå brunt eller blått ut på mina bilder så är det kameran som ljuger (eller jag som inte kan det där med att fota svart) för hela skyltningen var kolsvart! Men vad är det med danskar och det där med ugglor?


I live in Sweden but close to the bridge to Copenhagen so I try to go as often as I can. When I'm there I don't want to miss a look at the shop window of Illum Bolighus who always have the most magnificent decoration. Also very trendy. Yesterday it was all black! (Actually much more black than it looks on my photos).

Foto Purple Area

7 kommentarer:

anness.se sa...

Uuuursnyggt! Vilken lycka att vara så nära Danmark. Jag har inte varit där på ååår. Dom har så mycket fint där. Snyggt fotat också.

Kram
/Anne

Tulipa sa...

SNYGGT!!!

Svart är ju också olika nyanser...

Annika sa...

Läckert! Tack för att du delar med dig till oss som har långt till Köpenhamn! Jag tycker att det har varit ugglor överallt på sistone. :)

Terese sa...

Ganska skönt med olika nyanser av svart, tycker jag;) Men vad är det med ugglorna?! Jättefint, men de är verkligen överallt:) Undrar just hur sånt startar... Tack för trevlig blogg! Ska följa med spänning!

purple area sa...

Det är bara min kamera som har fått det att bli olika nyanser av svart. Det var egentligen bara svart alltihop, utan nyanser.

Har ni sett ugglorna här också, det har inte jag, men överallt i Köpenhamn! Ja, hur startar sånt där, märkligt.

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Snyggt! Men jag vet inte vad det är med danskar och ugglor. Hela Kastrup var pyntat med ugglor till jul. Jultomten har jag hört talas om, men julugglan???

Auto Lease Broker Los Angeles sa...

I thought some of the stuff was gray or pewter before I read it was black. I love the whole setup of that table with the owl on it, that teapot is gorgeous.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...