"" Purple Area: Dar Kawa - en riad i Marocko

söndag, mars 11, 2012

Dar Kawa - en riad i Marocko

Jag är ju lite hooked på Marocko fortfarande även om jag faktiskt aldrig varit där. Måste snart råda bot på det. Surfade runt lite och hittade riad Dar Kawa. Wow, vilken härlig stil. Gillar när det är en marockansk känsla men i lugna avskalade miljöer. Det är något med det robusta och grå tillsammans med vackra valv och små dekorativa silverdetaljer. Titta bara på handdukarna med fina fransar. Jag gillar!


I'm kind of hooked with this Morocco style. I especially like it when its this simple grey with beautiful details. this is from the ryad Dar Kawa, I've actually never been in Morocco, but I think I have to start saving up for a trip. Because this looks really nice!

Bilder från Dar Kawa, via bloggen House of Philia

5 kommentarer:

Lisa sa...

Helt underbart hem, precis min stil, man kan undra varför det inte ser ut så hos mig. Du har en fantastisk blogg med ett såå vackert hem, tittar in dagligen.
Lisa

Cez sa...

wow!!!! wonderful!!!! xxx

Atmosphères sa...

Really nice to spend a few "deconnecting" days...

Nissan sa...

Väldigt fint, men jag föredrar nog en klassisk riad med härliga färger och mönster! Jag var i Marrakech tidigare i år och kan verkligen rekommendera det :)

nilla|utanpunkt sa...

Visst är det urläckert, hade samma känsla för marockansk inredning som du ... tills jag var där för några månader sedan. Riaderna är 90% ägda, och designade, av franska par (med samma fantasibild om marockansk inredning). Riaderna är små lyxpalats för rika turister. Medinas marockanska befolkning bor otroligt mycket enklare, ibland smärtsamt enkelt (tänk medeltid med inslag av femtiotalsteknik), i små slitna bostäder i anslutning till "hål i väggen"-verkstäder. Det färgsprakande säljs till turister under mycket påtryckningar. Jag lärde mig att den där marockanska designen, den finns bara i de gamla palatsen (förutom turistreservaten i riaderna). Tragiskt men sant.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...