"" Purple Area: Inredningsbutiker i Palma

fredag, september 28, 2012

Inredningsbutiker i Palma

Palma är en mysig stad att shoppa i. Framförallt finns det många små butiker som köper in sitt eget sortiment. Inte en massa kedjor som i Svergie. Nackdelen är att det inte finns så mycket inredning utan mer klädesbutiker egentligen. Men några kul ställen finns det, bland annat - Zara Home. En kedja visserligen men det är ändå lite spännande eftersom de inte finns hemma och för att de byter stil ständigt och jämt. Den här gången var det djurmönstrat, fjädrar och guld som gällde, till och med ormskinnsmönstrade lakan fanns.





Rialto Living är riktigt bra livsstilsbutik som jag aldrig missar när jag är i Palma. Butiken ägs av svenskar. Lite ironiskt är det ändå, att den butik jag gillar bäst faktiskt är svensk.























































En  annan butik som ligger vägg i vägg med Rialto (där tidigare L'estenc By Flamant låg) är Luis Franco Ferrer. Lite nytt som ser gammalt ut fast på ett fint sätt. Jag gillade bland annat deras asiatiska posters.

Foton Purple Area



2 kommentarer:

Simplicity sa...

Heja heja snäckan vilka fina inlägg du gjort! Tack för trevlig resa!! Jag småskrattar framför datorn än :) Vi ses och hörs snart! Kram Jannice

purple area sa...

Tack själv, Jannice, visst hade vi superkul!!

Kramkram

/Susann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...