"" Purple Area: En dag i Köpenhamn

fredag, december 07, 2012

En dag i Köpenhamn

Igår hade jag och Anna från Anna Inreder en jättemysig dag i Köpenhamn. Det är alltid kul att springa runt och kika på inredning med någon som också nördat in på ungefär samma saker som jag. Det blev en lång runda där vi besökte bland annat Stilleben och Munthe Plus Simonsen som båda är favoriter jag inte vill missa när jag är byn. Den här gången upptäckte vi ett nytt ställe, nja, både jag och Anna hade sprungit förbi tidigare men aldrig gått in. Butiken heter Norr hade överraskande mycket inredning också, förutom kläder.

Stilleben - har inte bara keramik i sin nya butik på Nils Hemmingsens gade utan även lampor, Gubis snygga speglar, kelimmattor och ett stort utbud av kul och annorlunda tavlor.


Munthe Plus Simensen är en urcool butik med tjusiga exotiska inredningsdetaljer blandat med ett udda utbud av kläder.




















































Klädesbutiken Norr på Pilestrade har förutom kläder snygga inredningsprylar som inte kostar skjortan.





















































Foto Purple Area

Vill du se fler av mina Köpenhamnstips - kika på alla här.

1 kommentar:

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

älskade Köpenhamn ....nu tickade lusten att åka dit igång igen. Fin a butiker du tipsar om ...stilleben var ny för mig och ser ut som den måste besökas nästa gång.

Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...