"" Purple Area: Kanske blir det en gran i vas i år

onsdag, november 27, 2013

Kanske blir det en gran i vas i år

I år är jag så sugen på att slå till med en sådan här kvist eller om man ska kalla den för gran i vas. Tror att jag kanske, när jag tänker efter, blir lite förtjust i dem varje år. Men än så länge har det inte blivit någon. Jag blir inte riktigt klok på om det är lärk eller möjlgtvis sibirisk lärk, för tappar inte de barren på vintern eller använder danskarna någon speciell sort. Någon som vet?

Tack Jane, ceder är det så klart!














































Foto House Doctor


4 kommentarer:

Marie Lithén sa...

Väldigt bra fråga. Har du sett dem tillsalu sådär i snitt? Känns som en omöjlighet. Men vore toppen

purple area sa...

Marie, nej jag har bara sett dem i kruka. Får ta och kolla upp det där.

/Susann

Lyckliga Hem-Inspirerar sa...

Ja de är riktigt häftiga :) Jag tror det kan vara en Ceder eller Cypress.
Underbar bild, färgerna!

Ha det gott!
Jane

purple area sa...

Jane, ja så klart, ceder är det naturligtvis, det borde jag förstått!!

/Susann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...