"" Purple Area: Gigantiska möbler i papier maché

söndag, juni 24, 2007

Gigantiska möbler i papier maché

Ni har säkert sätt dessa i tidningar och andra bloggar - Mooois 'paper cupboard', 'paper chandelier' och 'paper floorlamp' i papier maché. Kul material som man väl knappast förknippar med möbler. Själv tänkte jag att de var kul men inte mer än så. Det var innan jag såg dem på Normann Copenhagen i Köpenhamn. Jag blev riktigt överraskad. De är urhäftiga - stora, överdimensionerade, robusta och bastanta. Var och en som en konstnärlig installation med lite Alice i underlandet-känsla.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du sett dem "live". Jag hade med dem någon gång på min tidigare blogg och tyckte de var superfräcka. Men verkar de hållbara? Funkar de som normala möbler tror du?

purple area sa...

De kändes absolut rejäla och hållbara, men lite plastiga kanske. Funkar säkert utmärkt förutsatt att man har utrymmet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...