"" Purple Area: Vintage by Nina

lördag, juni 16, 2007

Vintage by Nina

Vintage by Nina är en webshop som säljer nytt och begagnat i den nu så otroligt populära shabby chic stilen. Själv brukar jag kalla den här stilen för dansk/franska stilen men tar man in begagnat och antika föremål blir det vintage och är det lite nött och avflagnat så blir det shabby shic. Egentligen är det ganska mycket svensk bondromantik i Astrid Lindgrens eller Carl Larssons anda. Så vad tycker du - vad kallas den här stilen?






5 kommentarer:

Anonym sa...

Shabby chic är väl det enda uttrycket jag egentligen hört - men jag håller absolut med om att det är lite astrid lindgren känsla över det. Bondromantik kanske man kalla det oxå?

JULIEK sa...

Tycker også det er noe nordisk over dessa bilder, er ju inte så inne på det her med navn, men tycker stil navnene brukes litt om hverandre. Vakket er det iallefall : )

Anonym sa...

För mig är det shabby chic, men Du har rätt, det skulle kunna kallas allt möjligt. Det är jättevackert och verkar vara megapopulärt. Massvis av bloggar i den här stilen.

Eva Agnes sa...

Jag tycker nog att det kan kallas Shabby Chic enligt vad Rachel Ashwell startade med i sina TV-program.
Rachel är ju gurun på området.
Det är en stil som minner mycket om hur min mormor hade det. Jag gillade mormors inredning redan som litet barn.
Kram Eva Agnes

Anonym sa...

Jag håller med övriga talare, shabby chic är begreppet jag också hört :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...