"" Purple Area: Nytt i år från designvärlden

onsdag, september 19, 2007

Nytt i år från designvärlden

Varje år kommer det nya roliga möbler och prylar. Här är några som jag tycker är värda att nämna.

Every year there comes a a lot of new furniture. I think these are worth mentioning.

Bordet 'Island' och 'Tetris' från japanska Nendo för Cappellini.
The table 'Island' and 'Tetris' from japanese Nendo for Cappellini.



'Charpoy' från Moroso.
'Charpoy' from Moroso.


I min ständiga jakt på coola snurrfåtöljer hittade jag den här. Den heter 'Catifa 80' från Arper.
I always try to find cool armchairs, this is 'Catifa 80' from Arper.



Lampan med det fantasifulla namnet 'Lamp no1' design Nicolo Taliani. Det finns faktiskt en no 2 också som går att se på Talianis hemsida. Bild från tyska Elle.
This lamp is called 'Lamp no 1' designed by Nicolo Taliani. There is a no 2 as weel, take a look at their homepage. Image from Elle.


Från japanska Ceccotti Collezioni kommer 'Skyline' som påminner ganska mycket om en bokhylla från MDF Italia. Se tidigare inlägg här.
This shelf called 'Skyline' is also from Japan by Ceccotti Collezioni. It reminds me a lot of a bookshelf from MDF Italia that I posted about earlier, se here.


3 kommentarer:

Anonym sa...

I like the red chairs and the lamp with the glass body and visable cord.

Anonym sa...

En sån bokhylla vill jag ha,
men inte en enda sladd till i mitt hem...

Unknown sa...

I love the 'Charpoy' from Moroso.
I have seen them in a few design magazines recently.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...