"" Purple Area: Skorder av Johanna Eliasson

onsdag, april 30, 2008

Skorder av Johanna Eliasson

Ni har kanske sett den innan, men jag kan inte låta bli att visa den jag också. 'Skorder' av Johanna Eliasson, designelev på HDK i Göteborg, ger alla skotokiga chansen att visa upp sina dyrgripar. En genial idé med förgyllda små boxar som påminner om skokartonger, men som tyvärr inte finns i produktion än.

This great shoe sculpture 'Skorder' made by swedish designstudent Johanna Eliasson gives any shoe crazy to show off the best ones in small little gold boxes. Sadly not in production yet.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt läcker!
Dock aldrig nåt som skulle komma in i mitt hem eftersom jag inte är speciellt överförtjust i skor, men man kan ju ha den till annat!
Hoppas du skriver om den igen när den finns i produktion :)

Ha en trevlig Valborg!
Kram, kram!

Tjohalia sa...

Den skulle vara perfekt för att mina skor :) Trevlig valborg, kram Sandra

Anonym sa...

Mm, den är så fin! Såg du den på mässan i höstas? Den är ännu finare irl tycker jag! :-)
Känns så härligt lyxig med bladguldet, skulle skära sig fint med min skosamling som bara består av sneakers... *s*

johanna sa...

Hej på er!

Kul att ni gillar den. Ville bara tala om för er att den går att beställa direkt av mig (det är jag, Johanna Eliason, som har gjort den...). Ni når mig på mailadress info@johannaeliason.com

Allt gott!
/Johanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...