"" Purple Area: Ut med soffan på altanen

lördag, april 19, 2008

Ut med soffan på altanen

Just nu råder det en riktigt lyxig trend när det gäller utemöbler. Massor av kontinentala möbler som gränsar mellan inne och ute för den maximala loungekänslan. Och visst är det lite lockande för oss sommartörstande nordbor. Jag hittade lite som jag tyckte var kul när jag surfade runt.

The market for garden furniture seems huge at the moment. These are some founds when surfing around the net today.


'Natal', 'Arc' och 'Pure' från Tribù.




'Swing Bed' och 'Cubes' från Garpa.




'Easy' från Fastinfastout.


'Escape' från Idémöbler.


'Flexy' och 'E-Z' från Royal Botania.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh ja - jag tackar ja till både solsängen, poolen och SOLEN vilken dag som helst :D

Tjohalia sa...

Åh vilka härlig inspirationsbilder! Kram Sandra

Anonym sa...

Sådana här typer av utemöbler tycker jag mig se överallt nuförtiden, åtminstone i alla inredningstidningar som inte bara har reportage från Sverige. Det ser så extremt mysigt ut men jag är lite skeptiskt med vårt klimat. Ser man tillbaka på förra sommaren känns det inte så lockande med tygsoffor ute! Men man ska aldrig sluta drömma :)

purple area sa...

Zoey och Tjohalia, ja nu längtar man efter lite värme och tid i solstolen.
Johanna, det är klart att uträknat på antal dagar som vi har passande väder blir det en rätt dyr historia. Men själva känslan och 'trenden' kan man anama om man gillar den. Det finns dessutom hyfsat bra material nu som även klarar lite regn. Kanske är räddningen ändå möjlighet till tak så man kan ha kuddarna ute hela sommaren och slipper kuddspringet.

Unknown sa...

thank you so much for sharing....................


Use this keyword for getting more knowledge about Tygsofforr | Tygsoffa furniture.click on this hypertext.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...