"" Purple Area: Förberedelser inför midsommar

torsdag, juni 18, 2009

Förberedelser inför midsommar

Ikväll så ska det fixas och grejas i vårt lilla villaområde. Imorgon ska vi tillsammans resa majstången och fira midsommar enligt tradition. Vårt område är ett gammalt sommarstuge område, men det finns inte många sommarstugor kvar längre. Som tur är lever midsommarseden vidare. Så i kväll ska tält resas, bord och stolar ställas fram och majstången kläs. Jag och mina grabbar var ute och plockade blommor till stången. Det blev några stycken innan de kom på vad det var vi egentligen sysslade med och började stöna och tycka att det var lite larvigt.


8 kommentarer:

Malin sa...

Låter väldigt mysigt! Härligt med gamla traditioner som lever vidare. Ha en fin helg!

Proforma - Irene sa...

Typiskt killar i "fel" ålder! :)
Roligt med traditioner och viktigt att bevara dom. Vi åker tillsammans med goda vänner ut till havet, letar upp en fin klippa där vi äter medhavd sill, färskpotatis osv. På kvällen blir det grill och... vi trotsar faktiskt vädret!
Trevlig midsommar!

Lilla jag sa...

Hoppas du får en trevlig midsommar!

Sandra sa...

Hahaha...jag målade upp scenariot med killarna i huvudet och fick mig ett gott skratt :)!
Här firas det också traditionellt och vid havet. Det ska bli mysigt.

Ha en alldeles toppenhärlig midsommar!

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Mídsommar är en härlig tradition. Och så fina era buketter är - vallmo är för mig midsommar i ett nötskal. Hoppas ni får det mysigt imorgon.

EN INREDOHOLIC sa...

Önskar dig en härlig midsommar! Med massor med jordgubbar, sill nubbe och solsken! KRAM Jannice

Hannele på Hisingen sa...

Trevlig midsommar!ta

*SNYdesign sa...

God midsommarfeiring:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...