"" Purple Area: Örthyllan

måndag, juni 29, 2009

Örthyllan

Den här helgen har det varit fantastiskt varmt och soligt. Vi hängde på terrassen i skuggan och sprang ner på bryggan och tog svalkande dopp då och då. Väldigt skönt men inte mycket blev gjort. Kryddorna som vi köpte förra helgen på Tirup började sloka så vi fick kvickt plantera dem i krukor och upp på våra örthyllor. Det fick bli samma krukor som förra året fast jag läste någonstans att man inte ska ha zink för det bränner sönder rötterna. Nåja, hann inte ut och köpa nya så det fick bli en extra innerkruka istället. Kanske det hjälper.

Tack Pethra och Mikael för att jag fick vara med som bloggtips!! Tyvärr kommer jag också att ta lite semester snart på Purple Area, men jag skriver på SvD bloggen hela sommaren (torsdag-måndag). Titta gärna in där!

8 kommentarer:

Proforma - Irene sa...

Visst är det lyx att kunna plocka in färska örter till maten! Snygg örtabänk du har!

Anonym sa...

Håller med om att örtbänken är fin.
Var har du hittat den, kanske kan man hitta något liknande:)

purple area sa...

Trapphyllan eller örtbänken, vad man nu ska kalla den kommer från Design House Stockholm. Köpt för några år sedan.

ROOM AND SERVE sa...

Mmm, så snyggt, hela arrangemanget känns ljust och Nordiskt :)

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Vilken fin kryddhylla - det är härligt att bara gå ut och rafsa åt sig färska kryddor när man lagar mat.

*SNYdesign sa...

Mine urter vokser gradvis frem også:) Alltid kjekt med egne urter:)Ha en god ferie:)

Wilma sa...

Vilken härlig kryddhylla! Jag har just nu mina kryddor på en "målarbänk" med färgfläckar. Den skall slipas och målas om med ny fräck färg - dock har vila i skuggan prioriterats dessa dagar :)
Kanske kommer resultatet på bloggen om ett tag...

Petra - Designfragment sa...

Din örthylla är verkligen fin- bara att laga en massa god mat i sommar nu och njuta av färska örter!

/Petra

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...