"" Purple Area: Skandinaviskt vitt med Trine Thorsen

torsdag, juni 25, 2009

Skandinaviskt vitt med Trine Thorsen

Nu tror jag att jag ska börja kalla de här helvita miljöerna för 'skandinaviskt vitt'. För det är ingen annanstans i världen man hittar precis den här stilen. Det vita får nästan något strikt över sig, se t ex arbetsplatsen nedan. Välorganiserad oordning. Att ta en färg och satsa på den har en stor fördel - det gör att man kan mixa olika stilar nästan hur som helst - sommarstuga i skärgården - hytte i fjällen - danska klassiker - sekelskiftesromantik - retro.... jag kan förstå att det vita är populärt.


Bilderna på det här underbara hemmet är tagna av norska fotografen Trine Thorsen som är fantastiskt duktig på att hitta bra infallsvinklar. Läste på hennes hemsida att hon för några år sen fick ett pris för sina bilder, men nej inte inredning utan för hennes vackra landskapsbilder!


12 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Hej!
åh så snyggt!
jag är helt såld på det vita! Man kan variera stilen med det vita som bas och det blir alltid lika snyggt!

Malin sa...

Verkligen mysigt - och med en skön mix av stilar! .-)

yasnnna sa...

I love this style - clean, but not boring:)

Proforma - Irene sa...

Jag har sedan några år tillbaka börjat blanda upp med svart och grått men suget efter mera vitt kommer när jag ser dom här bilderna.

Mimi sa...

White is on my mind too! I really like that work station..It says, "I am really busy and i love what i do".

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Fina bilder. Jag gillar vitt, men tycker att om man har bara vitt blir det lite för mycket.

millandante sa...

Så underbart fint!! Jag får energi av att titta på bilderna bara...

Hannele på Hisingen sa...

Trivsamt.

Jen of MadeByGirl sa...

Oh! I really like that pink deer cushion..i wonder where it's from?

Jen Ramos
'Cards & Prints You'll Love...'
www.madebygirl.com

madebygirl.blogspot.com
-

Black on White sa...

Silence. I don't have any words.
I like so much!

Daly Essentials sa...

I love scandinavian white!! It may be all one color, but there's so much texture and dimension!

FEDERICA sa...

Love this house!

I just found your beautiful blog!

Greetings from Italy.
Federica
http://sweet-as-a-candy.blogspot.com/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...