"" Purple Area: Impulsköp och pyssel

måndag, juni 15, 2009

Impulsköp och pyssel

När jag var på Löddeköpinge Plantskola i helgen blev jag inspirerad av alla deras vackra buddor och svartmålade krukor och fat. Så jag fick plötsligt för mig att ett buddahuvud till måste jag ha - ett som ska stå inomhus. Har redan ett litet i växthuset, men nu ville jag ha ett litet större. Så det blev det, köpte ett i terrakotta, men naturligtvis ville jag att det skulle vara grått. Så först ett impulsköp och sedan lite pyssel med att måla det mörkt grått. Inte speciellt likt mig som gärna tänker både en och två gånger innan jag ska köpa något. Inte heller brukar jag börja måla om nyköpta saker. Men ibland är det också att vara lite tråkig.


26 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Det blev ju hur läckert som helst!

Malin sa...

Tjusigt! Lödde Plantskola är alltid värt ett besök. Jonte gör så fina saker - förutom alla underbara växter.

Satte ett buddahuvud inne hos bästa grannen för några veckor sen. De gör sig verkligen lika bra inne som ute.

Sandra sa...

Det är ju KUL att måla om saker :). Det blev jättefint och den hittade sin plats. Snyggt!

Petra - Designfragment sa...

Det var verkligen ett lyckat impulsköp!

S o F sa...

Perfekt!!

Proforma - Irene sa...

Det gjorde du rätt i att måla det! Mycket snyggare...

*SNYdesign sa...

Kjempefin! Det var ikke dumt å male den nei:)

EN INREDOHOLIC sa...

Ja visst är de fina deras saker... Hade de inte dem i svart?? *fniss* Iaf jag bara älskar att var där!! Så snyggt blev det... du har det verkligen.. oj oj oj!

Kram Jannice

purple area sa...

Jannice, jodå de finns i svart, men sen hade de en grå färg. Fick för mig att grått skulle passa bättre, men ärligt talat, det var inte mycket skillnad.

FURNISH.etc sa...

Åh så läcker den blev! Snygg grå färg! Det är kul att impulshandla ibland, speciellt om man är nöjd även när man kommer hem ;)

Maria sa...

Villken bra ide!! Bra köp. Själv är jag ute efter snygga ljusa, flätade korkar att ha blommor till innergården i. Några tips, här nere i skåne???

Mimi sa...

Nice..the buddah looks perfect with the walls. It's great how just one accessory can completely change the mood!

Anonym sa...

Snyggt! Blir väldigt nyfiken på din vägg! Vad är det för material? Grymt tjusigt är det iaf...
/Sarah

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Det pryder verkligen sin plats!

Blogg by Maliin Stoor sa...

Kalas snygg!!

Vilken skillnad, jättefin i grå!!


Må gott

Maliin

Vasudha Narasimhan sa...

Hi
I loved your blog....interestign posts and in-depth description....excellent... please do visit mine...www.cherishingspaces.blogspot.com

Black on White sa...

This is so fine! Good idea.

I visited here yesterday for the very first time and now I have to come back. I like your style very much.

May I add you to my bloglist?

Linda sa...

Verkligen snyggt, så fint att det blev helt matt också.

purple area sa...

Tack allihop för era snälla och uppmuntrande kommentarer!!

Thanks everyone for your nice comments, I appriciate it!!

Inredningsgalen, du menar korgar väl? Slettvoll har riktigt snygga och lyxiga. Granit har också fått en snygg men som är ganska gles, har du sett den?

Sarah, det är betongblock. Betong både på utsidan och insidan med cellplast mitt i.

Maryam in Marrakesh sa...

Great job!!

Jen of MadeByGirl sa...

very nice DIY... :)
Jen Ramos
'Cards & Prints You'll Love...'
www.madebygirl.com

madebygirl.blogspot.com
-

Anonym sa...

Vad är det för "tv-bänk" som Buddhan står på? Jättesnygg!

purple area sa...

Wow, vad mycket kommentarer, så kul!!

'Tv-bänken' - jo jag hittade aldrig någon som passade in precis med måttet jag vill ha, så jag ritade upp en så som jag vill ha den. Sen har en duktig möbelsnickare snickrat den åt mig.

Sara/Little Miss Fix It sa...

Vilken skillnad det blev, supersnyggt!

Anonym sa...

What about doing a GOLD one?

Ulrika sa...

Det blev ju jätte fint, du fick mig till att vilja handla budda huvud.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...