"" Purple Area: Mässan i Milano - färg

måndag, april 23, 2012

Mässan i Milano - färg

Så här nästan precis hemkommen från mässan så är jag helt slut. Det är inte bara att man springer runt som en dåre och tittar på allting utan också alla nya intryck som ska bearbetas. Här kommer i alla fall lite bilder från mässan. Något som jag tyckte var väldigt starkt var just alla färger och olika materialkombinationer. Det kändes som att det var väldigt mycket färg, inte så mycket ljust trä som vi såg förra året utan mycket mer färg istället. Lägg märke till klädseln som nästan är lite täckjackeaktigt på stolarna. Bilderna kommer från Kartells monter som så klart hade bästa läge och störst monter i år igen.

Back again from Milan. It was a lot of colors and mixed materials that was in focus this time. These are from Kartell. Notice the fabric that reminds of a winter jacket.
































































Foto: Purple Area

2 kommentarer:

Lilla huset på prärien sa...

lyckans ost som fått vara på milanomässan! dit hade jag ju gärna åkt någon gång. hade behövt inspiration till mitt kök just nu... fast det lutar åt något italienskt i alla fall ;)

älskar "täckjacke-stolarna". grymma!

kram jenny

Kanel & Cayenne sa...

Härligt med mycket färg! Även om jag själv ofta väljer det trygga vita. Lite trist kanske.

Aha, är det det blogger har gjort, back to basic?!? ;)
Jag tyckte dock att det blev bättre nu, har jag kanske missat nåt?

Kram /Nellie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...