"" Purple Area: Internationell stil som inspirerar

söndag, januari 27, 2013

Internationell stil som inspirerar

Det här är en stil som jag gillar. Det är egentligen något sånt här som jag önskar att jag kunde dra mitt eget hem mot. Men det är inte helt lätt eftersom de stora fördelarna inte sitter i möblerna utan snarare i arkitekturen och materialvalen. Det som jag gillar är framförallt betongen tillsammans med trädetaljerna, både de fasta och i möblerna, men också de stora fönstren som tar in en vild och lite oregerlig grönska. Det är också inrett i en lite avslappnad stil som känns som om det bara blivit så men antagligen är ganska genomtänkt. Alltihop känns väldigt konsekvent. Ända nackdelen är att det är lite mörkt kanske, men det tror jag beror på att man valt att göra betongen synlig i taket, plus att man valt lite mörkare träslag. Men i stort, I like!

Trevlig söndag!




Från Marie Claire Maison

3 kommentarer:

Donna@anangloinquébec sa...

I have never commented on your blog before but I want to let you know that I find your images inspirational. Your blog is a real pleasure for me....coming from Québec, Canada.

Limestone by the Sea - Victoria sa...

Mycket natur och känsla i de där bilderna. Speciellt sista bilden där ute och inne flyter ihop. Önskar jag kunde få till den känslan i vårt sommarhus. Tack för fin inspiration, kram Vcitoria

purple area sa...

Hi there from Québec, I'm happy you found your way to my blog.

Victoria, precis, det var också lite vad jag gillade. Inte helt lätt att efterlikna, tyvärr.

/Susann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...