"" Purple Area: Tulpaner på skrivbordet

fredag, januari 11, 2013

Tulpaner på skrivbordet

Häromdagen var jag på Blomsterfrämjandets pressvisning om tulpaner på Slottsträdgården i Malmö. John Taylor pratade om hur mycket han älskar tulpaner och chockade alla med att visa en jättestor tatuering av en tulpan på ryggen. Men det gick snabbt när han drog upp tröjan, så fort att presstanterna inte hann med att få fram kameran. Allt avslutades med att vi fick binda varsin egen tulpanbukett. Jag fick lite proffshjälp av Minna, men lyckades ändå rufsa ihop buketten på vägen hem. Det där med att binda buketter behöver jag nog träna mer på. Fast de blev fina att ha på skrivbordet. Fler bilder från presstillställningen hittar du här och här.

Jag har ändrat bilderna i tidigare inlägg. Tyvärr blir de då lite mindre och i olika storlek (vilket är lite irriterande) men å andra sidan hoppas jag att alla nu kan se dem.




















































Foto Purple Area

10 kommentarer:

Nilla sa...

För mig känns det lite jobbigt att läsa bloggar som har pytteliten text och jättestora bilder. Man får ju backa flera meter från skärmen för att kunna se bilderna :-) Jag tycker att det är lagom med en bredd på ca 500 px. Ha en fin kväll!

Anonym sa...

Nu kan jag se bilderna frân dina tidigare inlägg. jättefina!
tack sâ mycket,

Marie

dreamhouse sa...

otroligt vackert!!! u go! kramar cam

Dröm vid havet sa...

Tulpanbuketter är så vackra! Ett härligt tecken på att våren är på väg, även om det är ett tag kvar...
/Carola

Anna sa...

Nyfunnen blogg, trevligt!

Mycket fin inspiration!

A

Elina sa...

Vilken fin blogg och härlig bild. Hittade just hit! Ha en fin helg. /Elina

purple area sa...

Nilla, ja det hade också varit ok med 500. Jag tänker mer på att bilderna ska vara lika stora som texten och den är 600 på den här bloggen. När jag använder bloggers egna bildmått så blir de lite olika varje gång, vilket jag tycker är störigt. Men kanske det löser sig så småningom.

Marie, toppen att du meddelar mig så jag vet!

Cammilla, kul att du gillar det!

Carola, ja men precis, vi för göra vad vi kan för att pusha lite för våren.

Anna, härligt att du hittat hit.

Elina, vad kul, hoppas du kommer tillbaka!

/Susann

Nilla sa...

En sak till som jag har tänkt på med blogspot-bloggar: En del, som du, har att kommentarerna öppnas i en ny stor ruta.(och andra har så att det öppnar i en mindre ruta) Jag behöver gå in på din blogg som vanligt och inte genom bloglovin för att kunna kommentera. Dessutom är denna captcha jättesvår att se så ibland får man försöka fler gånger om innan kommentaren kommer fram. (När jag skrev liten text innan, i förra kommentaren så menade jag storleken på bokstäverna, inte bredden på själva textraden.)

purple area sa...

Nilla, vissa saker med blogger går inte att påverka och andra kan jag ändra. Ska försöka rätta till sånt som är knasigt. Bra att du kommenterar om vad som är mindre bra.

Ang bloglovin så kan jag inte påverka det.

Visste inte ens att jag hade captcha text, ska se om jag kan försöka få bort den på något sätt.

Liten text, jo men det förstod jag att det var det du menade. Men trodde inte du menade att just den här bloggen hade väldigt liten text. Men det kanske den har.

/Susann

Nilla sa...

Hej igen, vad jag rör till det... Nej din blogg har inte för liten text och inte heller för stora bilder.
Ha en fin dag på Formex!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...