"" Purple Area: The Bamboo House

torsdag, mars 12, 2009

The Bamboo House

Det finns en viss risk för att jag visat de här bilderna tidigare, men jag är så fascinerad av det här huset i bambu. Det ligger i Kina och ingår i en grupp av hus som vad jag kan förstå går att hyra. Det här huset är ett av de mer spektakulära och det är arkitekten Kengo Kuma som inspirerad av japansk arkitektur designat detta hus helt i bambu och glas. Huset är även försett med ett tehus som ligger utomhus med en otrolig utsikt. Bilder från Marie Claire Maison.


8 kommentarer:

Anonym sa...

Galet coolt! Undrar hur det skulle fungera i Skåne? :-)

Anonym sa...

Så otroligt häftigt! Jag drabbas av habegär. Måste jag flytta till Kina nu också?

Anonym sa...

Titta gärna in och tävla om "Grilla din groda!" och andra roliga felsjungningar. Trevlig helg!

purple area sa...

Malin, fniss.. nja kanske ett tehus i trädgården, sen kan man ju trippa ut där i lilla Kimonon och sitta och dricka te. Om vädret tillåter alltså.
Anna, nej du får köra med någon liten detalj i bambu istället. Glädje i det lilla.
Charlotte, hm jaha ja.

Anonym sa...

Hej Susann

Verkligen läckert och minimalistiskt! Nu har även jag börjat blogga....det är aldrig försent och jag har upptäckt hur farligt kul det är.
Jag gör nu lite reklam för min workshop "Inred Hemma" som går av stapeln den 28/3 kl 10-16 i Uppsala om det är någon inredningsintresserad som vill gå. Kostanden är 400kr och då ingår fika! Se www.sofiesdesignochtrend.blogg.se för mer info
Ciao

ROOM AND SERVE sa...

Gud vad mycket inspiration blir som en en tennispublik på crack!

Anonym sa...

Det ser väldigt läckert ut. Säkert miljövänligt också att bygga i bambu.

kadler sa...

So gorgeous! Love the bamboo walls.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...