"" Purple Area: Något utöver det vanliga

torsdag, april 30, 2009

Något utöver det vanliga

Lägenhet på Strandvägen i Stockholm med underbar ljussättning och ett häftigt tornrum med inbyggd kuddhörna som verkligen är något ut över det vanliga. I vardagsrummet finns den coola soffan från Minotti som jag på den senaste tiden blivit otroligt förtjust i. Den här soffan är precis en sådan armstödslös sektions variant som jag skulle vilja ha i mitt eget vardagsrum om den bara inte varit så skrattretande dyr. Från reportaget 'Ljussatta Kontraster' i Sköna Hem, fotograf Åke E:son Lindman.




8 kommentarer:

millandante sa...

Ja det var verkligen något speciellt...
Men det är nog i trädgården i Limhamn jag hellre skulle ha suttit... så fint!
Trevlig Valborg!

Wilma sa...

Oj, det tornrummet gick inte av för hackor. Tur att det är gratis att drömma :)
Trevlig Valborg önskar jag dig!

Malin sa...

Så schysst! :-) I det där tornrummet skulle jag gärna hänga ett tag.

Proforma sa...

Tänk vad man kan göra med belysning egentligen! Läckert med tornet som är öppet så man ser himlen, där kan jag tänka mig att ligga och se på stjärnorna.
Trevlig Valborg!

VINN EN MENU ÖRTSTEGE, TÄVLA HOS PROFORMA!

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Ohlala, tjusigt värre!

SISTA CHANSEN IDAG! TÄVLA PÅ HOUSE OF JAMMI!

Lindgren sa...

Härlig blogg ,, Här kanske man hittar lite motivation och inspiration till att göra om..

purple area sa...

Milla, ja det blev lite ytterligheter kanske. Men jag tycker det är lite kul.
Wilma, precis, hoppas du fick en trevlig valborg du med.
Malin, det är ju lite udda, helt klart.
Proforma, ja det kan jag med.
Jammi, det var ett himla tävlande.
Lindgren, ja det hoppas jag att du kan. Maila mig om det är något speciellt du är ute efter.

Hemmabloggaren sa...

Wao riktigt läckert. Belysningen gör mer än man kan tro.

Tack för din kommentar, kul att du gillar bilderna.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...