"" Purple Area: Trädgården - minimalistens räddning?

söndag, april 19, 2009

Trädgården - minimalistens räddning?

Läste någonstans att trädgården är minimalistens räddning för där kan vi äntligen släppa loss och bli så där slappt bohemiska som vi innerst inne längtar efter. Tyckte först att det var rena skitsnacket, men kanske det stämmer lite ändå. Jag gillar när det är så där vildväxt och frodigt, men det ska gärna vara frodigt där jag pekar. Å andra sidan är jag glad för växter som många anser vara ogräs men om det är jag som har en bohem i mig eller ej, nja kanske bäst att inte analysera. Idag har jag i alla fall beställt vackert väder, jag tänkte jobba på att trädgården ska bli så här översvallande grön och fin till sommaren. Bilderna hittade jag hos Sköna Hem.



3 kommentarer:

Malin sa...

Det ligger nog något i det. Vi är väl något av minimalister, men vill gärna ha en mysig, lummig trädgård - dock utan att vara för romanstiskt. Känner helt klart igen mig.

Proforma sa...

Ja, i det känner jag igen mig! I trädgården tycker jag om mycket av allt och gärna många färger! Helt tvärt emot mot inne! Skönt när man kan få vara lite både ock!

purple area sa...

Pethra, ha ha du, skickar du ut mannen? Vilket fusk! Vet du inte att man ska dela på saker och ting.
Malin, min trädgård har mer en tendens att bli lite romantisk här och var, även om jag inte tänkt mig det. Det är det som är lite jobbigt med trädgård, det blir lite som det blir. Saker blir inte kvar där man ställer dem.
Proforma, jo det känns mer acceptabelt ute på något sätt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...