"" Purple Area: Rosa lila och sliskiga tabun

torsdag, april 23, 2009

Rosa lila och sliskiga tabun

En journalist frågade mig för en tid sen varför bloggen heter Purple Area. Jag svarade ärligt att det är för att min favoritfärg alltid har varit rosalila eller fuchsia som man ibland säger. Sen ville jag ha ett engelskt namn och inte svenskt eftersom jag då inte visste om jag skulle skriva på svenska eller engelska och så blev det till slut Purple Area. Då svarar hon, nej men är det rumsrent, är det inte lite tabu att erkänna att man gillar rosa och lila, det är ju lite sliskigt. Jo kanske är det så, men man gillar det man gillar och man behöver inte alltid bry sig om vad alla andra tycker. Så här kommer lite blandade rosalila bilder från TineK, Kråkvik & D'Orazio, Living Etc och Debi Treloar.



15 kommentarer:

Malin sa...

Värre komma ut ur garderoben-erkännanden har jag hört, men riktigt rumsrent är det inte. ;-)

Annika sa...

Jag förstår inte den kommentaren. Det är väl inte sliskigt att gilla lila eller rosa? Helt ok för mig iallafall. :) Och namnet Purple Area är ju toppen!

Evelyn på DesignPoint sa...

Men vadå sliskigt?! Man får väl tycka som man vill! Och jag tycker Purple Area är ett alldeles perfekt namn!
Kram, kram!

Linda -Galleri Palla sa...

Äh, sånt trams! Klart man får gilla vilka färger som helst. Man måste utmana diskursen om det nu är så att diskursen inte tillåter rosa o lila! Så bra att du "erkände" det ;)

Anonym sa...

Va stolt över din smak. Det är nog en av världens bästa färger för man kan få den i så ofantligt många vackra nyanser =)

Filippa sa...

Tur det, namnet låter riktigt bra och färgen är härlig

Anonym sa...

Men gud vilken trött journalist. Kunde hon/han inte komma på lite mer kreativa frågor/kommentarer?!

/Niklas

Proforma sa...

Äsch, vad är det för trams att rosa och lila inte är rumsrent! Har jag faktiskt aldrig hört talas om.
Ditt namn är ju hur bra som helst!

sarah sa...

Lovely post....I just did a pink post too:)I am feeling very inspired by pink today so I loved the co-incidence of coming here and seeing all the gorgeous pink:)

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Vad är det för journalist? Jag trodde de skulle ställa frågor, inte komma med sunkiga kommentarer. Smaken är ju som bekant som baken - delad - och alla får gilla vad de vill! Härliga bilder! Det rosa-lila är varmt och mysigt tycker jag!

MISSA INTE TÄVLINGEN PÅ HOUSE OF JAMMI - BLOGGEN!

purple area sa...

Malin, vi snackar inte garderober nu. Att jag gillar lila står ju skrivet. Jag undrar så vad du ser framför dig när du säger att den inte är rumsren. Är det inte bara en smaksak?
Annika, antar att det är en smaksak, men jag tycker själv att namnet funkar bra.
Evelyn, tack gulliga du!
Linda P, precis det var liksom poängen!
Louise, kompis!
Filippa, ja men jag tycker också det.
Niklas, ja men det är faktiskt en intressant fråga. Att en färg kan bli bemött så olika. Troligtvis beroende på vad du associerar med den.
Proforma, tack!
Sarah, I will check it out.
House of Jammi, jag tyckte det var lite kul att hon sa det, för jag har en viss relation till färgen som absolut inte är sliskig.

Silje sa...

Rosa og lilla er fint. Rosa og lilla er to farger blant alle de andre. Alle som fortsatt mener at dette er farger man ikke skal like bør flytte seg fram i tid og forlate den sure 70-tallsholdningen - og vurdere om de ikke har gått ut på dato;)Jeg mistenker en alder på ca 50+ når jeg hører slike kommentarer...
Forresten - veldig fin blogg!

Wilma sa...

Jag måste bidra med en härlig produkt jag köpte för ett tag sedan på Supermarket. En necklush i rosa-lila, den blir man glad av att ha på sig! Jag gillar också (sliskiga?) rosa-lila nämligen! Och mintgrönt...och..och...

Sara/Little Miss Fix It sa...

Åhh jag älskar också fuchsia! Spana in min nya anslagstavla på kontoret :-)

www.littlemissfixit.blogg.se

erry sa...

Kan inte riktigt förstå det där med "sliskigt", vad är det för konstig uppfattning, att vissa färger inte skulle vara rumsrena?!

Lila & cerise hör också till mina favoriter och jag skäms abslout inte för det. Härligt bildcollage du plockat ihop också!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...