"" Purple Area: 3Magasin - något för oss betongälskare

tisdag, maj 05, 2009

3Magasin - något för oss betongälskare

tal om betong så finns det en butik utanför Ystad som heter 3Magasin och som säljer urtjusiga kläder och inredning men framförallt kul betongprylar. Ägaren av butiken heter Henrietta Heintz Lembke, dotter till designern Rohdi Heintz. Det är Rohdi som har designat all betong, och den finns endast i den här butiken. Själv blev jag jätteförtjust i den lilla betong pallen och lite nyfiken på utomhuskuddarna.


15 kommentarer:

Ludvigsdal sa...

min favorit butik!!! ; )

Malin sa...

Så mycket fint! Ännu ett ställe på sommarens utflyktslista. :-)

Myownhome sa...

Vad fina betongsaker. :)

millandante sa...

Läckert!!
Kram

EN INREDOHOLIC sa...

Dit ska jag i sommar.. Gud så mkt snyggt!!

Har du tid är du välkommen på öppet hus imorgon :) Adress finns på hemsidan 11.30 - natten lång :)

Må så gott!
Jannice

S o F sa...

Hej Susann!

Vill bara titta in och tacka för besöket hos mig, och att det i sig förde det goda med sig att jag hittade till din intressanta blogg.

Tack för alla fina bilder här hos dig!

Jag tittar in. Ha det gott!

(undrar varför det finns så många duktiga och trevliga bloggerskor och butiker i Skåne tro - funderar på att flytta) ;)

Proforma sa...

Aj då... att det är så långt till Ystad! Dit hade jag gärna åkt, jag som älskar betong!

HEMLÄNGTAN sa...

Tack för tipset! Jag tycker det är så fint med betong. Håller med dig om att pallen var något extra.

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fina saker! det ska jag lägga på minnet så kanske vi kan ta en sväng dit nästa gång vi åker ner till skåne...

OF SPRING AND SUMMER sa...

Tack för din fina kommentar. Jag har också tittat igenom din blogg. Många härliga inredningar. Älskar all färg! Har lagt till din blogg på min blogglista, så jag blir påmind att läsa den. Ha det så bra. Ingrid

Unknown sa...

Fantastiske fine bilder, og de betongskulpturene er virkelig fine.
Jeg reiser til Malmø og København om noen uker....det må bli et besøk i Ystad også. Har du noen flere butikker i området å anbefale ?
Klem...Ellen

purple area sa...

Ludvigsdal, oj då där ser man.
Malin, ja inte fel eller hur.
Myownhome, visst är det.
Milla, kram på dig med.
Jannice, ja du får ta dig en tur dit. Tack för inbjudan!
SoF, är det, jag har inte tänkt på det. Butiker, nja bra men inte många.
Proforma, det är snart sommar och semester då får du bege dig till ljuva Skåne.
Hemlängtan, vissa saker bara faller man för och sen sitter det där.
Stämningsfullt, ja det får du göra!
Pethra, ja visst är det, de kan det där med bra foto också.
Ingrid, toppen, toppen!!
Ellen, i just Ystad är det jättefint i centrum. I övrigt kan du hitta mina favoritbutiker under labels - Shopping Skåne!

Mrs. b sa...

Betong är häftigt! Längtar till att hitta på något nytt att gjuta - mitt första och hittills enda projekt var en betongbänk/skoställ:
http://mrsbandco.blogg.se/2008/october/antligen-betong-del-fyra.html

Daly Essentials sa...

I was just about to write that I love the pictures and that it's too bad I can't understand the text, but then I saw that "translate" button! yay!

purple area sa...

Mrs b, jag kikade in på ditt skoställ och det är ursnyggt!!
Daly Essentials, I can't have it like that, I think I have to move the button up a little bit so its impossible to miss it.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...