"" Purple Area: Den hundrade gången så blev det en Jetson

torsdag, maj 14, 2009

Den hundrade gången så blev det en Jetson

9 av 10 gånger, nej 99 av 100 gånger så är det jag som styr och ställer med inredningen hemma. Det är inte så att jag är speciellt bossig eller något utan jag är bara mer intresserad och min andra hälft verkar tycka att det är rätt ok. Men ibland så kommer han med något önskemål och det har han gjort nu. En läsfåtölj till arbetsrummet. Toppen tänkte jag och såg framför mig alla läckra fåtöljer som jag skulle kunna ge min högra arm för att få. Men nej, han provsatt och provsatt och ingen kändes så bra som tråkiga... Jetson! Efter evigt dividerande så står den nu här hemma och jag håller mig helt tyst för det är ju som sagt den 100:e gången.


Men en liten kavalkad med några av mina favvofåtöljer kan jag kosta på mig.
'Stingray' från Frederica, Pid.se, 'Spoon' av Monica Förster från Offecct, Le Corbusiers kubfåtölj 'LC2' från Cassina, 'The Bubble' av Eero Aarnio, 'Fjord' av Patricia Urquiola från Moroso, 'Oxchair' av Hans J Wegner, Scandinaviandesign.com.



Men nej... en Jetson av Bruno Mathsson, från Dux Industrier, var vad det blev!

13 kommentarer:

Malin sa...

Jag tycker inte att maken är så tokig. Har känt mig trött på Jetson ett tag, men känner att den håller på att få något av en revival. Det är kanske bara jag och din man som tycker det iofs. :-)

Bo med Lena sa...

Mine favoritter er Stingray (den vil jeg ha!!) og Spoon. Utrolig flotte. Har fått mannen på gli når det gjelder Stingray :)

Du har en inspirerende blog! Fortsatt god torsdag:)

Veckomatsedel sa...

Jag älskar min Jetson. En snygg, smidig klassiker som dessutom är skön att sitta i.

Anonym sa...

vill ochså gärna ha en jetson.

*SNYdesign sa...

Hehe, moro post:)Det er nok slik hos oss også

Proforma - Irene sa...

Men... Jetson är ju en klassiker och som läsfåtölj måste den bara vara super!! Jag hade hoppat högt om jag hade haft en här hemma! :))
Provsatt Stingray senast igår och kan inte säga att jag tycker den är så skön. Visst finns det många fräcka men jag håller på din man!

Caroline sa...

Häftiga fåtöljer. Ha det bra!

Hemmarikets Charlotte sa...

Jag gillar Jetson så jag säger grattis :-)

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Klokt av dig att låta maken bestämma åtminstone en gång av 100! Låter som en bra fördelning ;-) Och Jetson är ju faktiskt en klassiker som håller i längden - kanske gillar du den mer om några år.

karola sa...

oh yes...den klassikern kan ni ju leva länge med! Det blir nog inte så dumt ändå :)
trevlig helg

purple area sa...

Nä, nu får ni ju sluta, den är ju urtrist, riktigt gubbig.. jag som trodde att ni var på min sida!

purple area sa...

Pethra, Coronan glömde jag, den skulle också varit med. Den är riktigt snygg och skön att sitta i!

Sofia Axelsson sa...

Jag tycker att Dune från Skandiform påminner en del om Stingray.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...