"" Purple Area: Mina betongkrukor

söndag, maj 03, 2009

Mina betongkrukor

Robin på Avant Garde och Anna på Balkongliv ville se mina betong krukor - så här är dem. Inget märkvärdigt alls. För elva år sedan när vi byggde vårt hus ville jag absolut få tag i fyrkantiga betongkrukor men det fanns ingenstans, så jag gick till ett gjuteri och fixade egna. Nu kan man hitta liknande i vilken plantskola som helst, i lättare material dessutom. Men mina är otroligt hållbara, vissa av dem har stått ute året runt sen jag fick hem dem och jag lär nog få spränga bort dem när jag tröttnat på dem.




Slänger in några bilder på mina tulpaner i favvofärg.

.
Är trädgård dötrist - kika in på min blogg på SvD. Där skriver jag idag om inredning i vitt med röda färgklickar!!

9 kommentarer:

Proforma sa...

"Inte märkvärdigt alls"... hm... men ändå så snygga! Älskar betong och min hjärna går på högvarv nu, så mycket som jag vill gjuta själv. Får väl se vad det blir.

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Enkelt, rakt, elegant. Snygga krukor. Och vilka härliga tulpanbilder.

MISSA INTE KÖKSINSPIRATION FRÅN MIJA KINNING PÅ HOUSE OF JAMMI BLOGGEN!

Malin sa...

SNYGGA! Betong är ett underbart material verkligen! Vill prova att gjuta själv i framtiden. Kram

Anna - Balkongliv sa...

Å, tack för att du visade! De är så vackra i all sin enkelhet. Och tulpanerna är ljuvliga...

Hannele på Hisingen sa...

Du behöver inte spränga bort dem, finns många som kan tänka sej att ärva dem :)

Helene sa...

Snygga tulpaner!
och krukor förstås!
Har själv börjat arbeta i betong sen ett par år tillbaka.
Det är så kul.
Fick tips om din blogg av Proforma.
Jag hittade ditt kök hos Residence och har med bilder från det i min blogg.
Vi planerar vårt husbygge för fullt o hoppas det snart startar.

På återseende, Helene.

purple area sa...

Proforma, det låter spännande.
Jammi, kul att du gillar dem.
Malin, har inte gett mig på att gjuta själv, det lät för jobbigt. Men om man ska göra något lite mindre, så varför inte.
Anna, kul att du gillade dem.
Hannele, fniss, kanske det.
Helene, jaha där ser man, låter spännande med ert husbygge.

Anonym sa...

Är det liljor som du har i dina betongkrukor ?
Står liljorna ute i betongkrukorna även på vintern ?

Undrande Jonasn

purple area sa...

Jonas, ja det är afrikas blå lilja, nej dem tar jag in i växthuset på vintern. Men jag har fler betongkrukor som står ute hela tiden med buxbom, funkia och tall i.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...