"" Purple Area: Hem & Villa mässan i Malmö

torsdag, mars 03, 2011

Hem & Villa mässan i Malmö

Nu blir det mässbilder igen... nämligen från Hem & Villa mässan i Malmö som i dagarna arrangeras tillsammans med Skånska Trädgårdar. I år är mässan lite provisoriskt uppbyggd vid Jägersro Travbana. Mina hemtrakter faktiskt, eftersom jag är uppväxt på Ponnygatan strax intill, tror inte jag varit inne på travbaneområdet på trettio år minst. Så det blev en liten flashback bara det. Jag var där med Stina från bloggen Too much inspiration. Här kommer några av höjdpunkterna från mässan, favoriten tyckte nog både Stina och jag var IKEAs monter. Utställningen pågår fram till Söndag och är öppen för allmänheten!


Exhibition again, now from my hometown Malmö. Its a small exhibition with focus on home and garden. I was mostly in for the garden show cases even if I liked IKEAs most. This is how it all looked!

Hem & Villas egna inredare byggde upp ett inspirationshem med kök, badrum och hall tillsammans med IKEA Malmö. Lägg märke till den randiga färgglada väggen!


Svenska Moderådet med Lotta Ahlvar i spetsen hade tillsammans med Mäster Grön byggt upp en monter som skulle spegla livet inne och ute.


Blomsterfrämjandet var med på flera olika ställen, men den här lite mer blandade miljön med naturliga toner gillar jag. Hyllan med repen kanske kan bli ett diy projekt för våren.


Jenny Strandhs Blomsterdesign brukar alltid få med flera roliga idéer för blomsterdekoration. Den här gången var det lite engelskt teparty över det hela.


Men det fanns även något för den stilrena sparsmakade typen (vem kan det vara) som gillar grått. Från Flyinge Plantshops monter.

Foto Purple Area

6 kommentarer:

Sofia sa...

Nu fick man vårlängtan!

Sara/Little Miss Fix It sa...

mm - ser härligt ut!

tinajo sa...

Superhärliga bilder - var tvungen att torka bort lite dreggel i mungipan..! :-D

DoYouFancyThis sa...

Bara Svenska Moderådets monter verkade vara värt besöket... Kanske man skulle slå till på en solig lördag som detta?

purple area sa...

Tack söta ni för era positiva kommentarer, jag blir så glad!!

Spirande grönt - sa...

Tack för den mässpromenaden!

Ha en fortsatt fin helg,
Rebecca

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...