"" Purple Area: Kom igen nu, våren, jag står inte ut längre!

lördag, mars 05, 2011

Kom igen nu, våren, jag står inte ut längre!

Ibland undrar jag om det verkligen var tänkt att människor skulle bo i det här landet. Nu pratar jag inte om samhällsklimatet eller andra hemskheter utan svensk som jag är så pratar jag så klart om vädret. Detta gråa trista och kalla land som kanske egentligen var avsett för... älgar? Nu borde jag egentligen inte klaga för idag kikar solen fram här, men den senaste veckan har det varit rena självmordsvädret. Så vad gör man, springer till blomsteraffären och köper lite tulpaner och lökar så klart. Så nu är det hopp om livet igen. Tjoho, bara mars kvar?


Come one Spring! I can't take it anymore, I want spring and I want it now. This country is too cold to live in and the winter is so long. How could anyone ever have thought it suitable for people. Please let it be spring soon!

Foto Purple Area

8 kommentarer:

Kristina - ingen vanlig dag sa...

Jag håller med - står snart inte ut längre jag heller! Men igår eftermiddag var det faktiskt lite vår i luften och imorse hörde vi en fågel sjunga utanför sovrumsfönster. Börjar få hopp om det nu! :)
Kram / Kristina

Åse - Interiörguiden sa...

Jag håller fullkomligt med, jag är så trött på det här vädret!

Mrs. b sa...

Jag håller med, men det känns som att så fort solen visar sig (vilket den har gjort här för första gången på länge) så får man tillbaka hoppet återigen! :-)

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Den här vintern känns som om den aldrig tar slut... Jag längtar också efter våren, och sommaren!

Linda sa...

Jag vet, jag är också svintrött och ifrågasätter nästan mitt eget förstånd som väljer bo i Sverige så här års. Men jag tror våren kommer, snart.

Johanna sa...

Ja de vore underbart med vår nu efter den här hemska vinter.

Anonym sa...

VÅREN, ÄLSKAR ATT DEN SNART ÄR HÄR.

Karina sa...

Visst är det uppiggande med härliga vårblommor!:-) Det behövs verkligen nu, i Karlstad har det snöat idag och varit riktigt grått!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...