"" Purple Area: Städning i smyckeslådan

söndag, mars 20, 2011

Städning i smyckeslådan

Dags att vårstäda i garderoben. Den svämmar över av gamla kläder och annat som jag inte använder längre. Antar att ni känner igen det här, va? I går började jag med smyckeslådan som var helt full av en massa skrafs som jag inte ens förstår varför jag en gång köpt. Ändå är jag inte någon smyckesmänniska utan använder nästan bara ett fåtal av mina favoriter. Så nu tog jag och rensade ut allt. Vissa smycken som jag har något speciellt minne hamnade i en liten låda för förvaring. Sen behöll jag bara det som jag gillar plus några till som jag ändå tror kan komma till användning. Från och med nu blir det 'en in en ut' som gäller. Känns bra med lite ordning och reda. Två enkla trälådor som jag för länge sen köpt på Bolia i en vanlig garderobslåda funkar bra för smycken om man som jag inte gillar att det hänger framme.


Time to sort out the closet and I've started yesterday with the jewelry drawer. Amazing what you can end up with a lot of crap and things you never used more than a few times. Now it all went out and I just kept the one that I know I use and a few of the things with a memory (they went in a box instead). Feels really great just to be able to see that it looks organized when looking in the drawer.

Foto Purple Area

8 kommentarer:

tinajo sa...

Jag känner absolut igen mig, det börjar bli dags att rensa här hemma också - både bland barnens och våra kläder. :-)

Anna Nilsson sa...

Duktigt! Får se när jag kommer till skott med något liknande hemma hos mig... Trevlig kväll!

Design-Shimmer sa...

ååå elsker innredningen til dine smykker :)

Cez sa...

wow..so great idea!!!!! love that...so great view!!!!

Boel Thörn sa...

Jag köpte två böcker av Trinny&Susannah och rensade därefter två garderober och tre byråer - härligt!!

Anonym sa...

Wow, where did you get those fabulous boxes?

purple area sa...

Anonymous, I bought them in a shop called Bolia in my hometown Malmö. I'm sure you can find similar if you start looking around. These are really made for candles.

Susanna skog sa...

Åh vad jag blev inspirerad! Nu ska jag vårstäda bland mina smycken!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...