"" Purple Area: Handfat som ser ut som en handduk - hiss eller diss?

tisdag, oktober 04, 2011

Handfat som ser ut som en handduk - hiss eller diss?

I eftermiddags kom det en pressrelease med det här väldigt udda handfatet som är tänkt att likna en marockansk handduk med fransar och pärlor. Materialet är Corian och designer är italienske Mario D'Acquino för Prospettica Design. Ja vad ska man säga, snyggt eller fult?


A washbasin that looks like an moroccan towel. What do you think? Great idea or not?

Bilden är en pressbild

10 kommentarer:

Anonym sa...

Ska jag vara ärlig vet jag inte vad jag tycker:-)

kram

FORMELLE DESIGN sa...

Väldigt annorlunda och kreativ idé men inget jag skulle vilja ha hemma.

//Johanna

LInda sa...

Kul med något udda men jag tycker inte det är precis snyggt. Kan funka på ett hotell men jag skulle inte installera det hemma om jag så fick det gratis...

Marthina, Holmbytorp sa...

Nja. Diss från mig :)

Anonym sa...

Jag tycker att det är en kul idé men jag ställer mig tveksam till funktionen. Ett handfat ska ju funka som just ett handfat, annars är det ingen poäng med det. Hylla annars? Fast corian är inget vidare material...

Linda sa...

En grej till: det här med platta handfat som man kanske inte tänker på förrän det är på plats: eftersom fall saknas rinner heller inte vatten och smuts undan särskilt effektivt. Det störde mig ordentligt efter att installerat ett par skitsnygga platta handfat hemma. Rekommenderas alltså inte, så vidare man inte har städmani ;)

Cecilia sa...

Innovativt men inget jag skulle köpa och kan inte se vart det överhuvudtaget skulle passa någonstans.

baratradgard sa...

Med rätt inramning är det väldigt läckert. Den ruffiga stolpen och kranen sitter som en smäck därtill. MEN vad är det för en vit ful grej som hänger ovanför - en spegel? Bort med den så blir det snyggt.

Håller med Linda ovan - installerat ett fyrkantigt handfat med platt botten och det är ju helt galet att få rent vatten och smuts. Visst kan man väl skapa ett handfat med lite lutning som ger ett "platt" intryck?? Nu har jag precis flyttat och aldrig mer att jag gör om just det misstaget.

Kanel & Cayenne sa...

Från mig blir det nog diss, men vill hissa kreativiteten och förmågan att tänka lite annorlunda. Gillar däremot trästocken och kranen. :) /Nellie

Anonym sa...

Ja, man kan ju inte utgå från vad man vill ha hemma - det är ju en försvinnande liten del om man tittar på alla de kreativa produkter som finns i världen. Men man kan tycka att de är fina och inspirerande ändå. Jag gillar hjärnan som kom på detta. Det utmanar i alla fall mitt designintellekt. Dessutom gillar jag Corian.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...