"" Purple Area: Gärna industri men helst utan shabby chic, tack!

söndag, oktober 09, 2011

Gärna industri men helst utan shabby chic, tack!

Just nu känner jag för mer industridetaljer i inredningen. Även om jag inte riktigt är inne på den här shabby chic blandningen nedan så tycker jag att de industriella detaljerna är kul. Varför är det så att det nästan alltid så, att det är just shabby chic man kombinerar industristilen med? Från ett reportage i Boligmagsinet, se fler bilder här.


I like the industrial style with old industrial items, but why is it always in combination with this shabby chic style when you find it somewhere. From an article in Boligmagasinet, se more images here.

Foto Frederikke Heiberg, Boligmagsinet

10 kommentarer:

Mariette sa...

Slagbordets färg till Tolix stolarna tyckte jag var supersnyggt.

Ja man kan fråga sig varför industri mest möter shabby chic, jag tycker det passar utmärkt till flott inredning också.

Inspirerande bilder med spännande inredningsmöten!

toves sammensurium sa...

Det er bare å se på bildene...en perfekt kombinasjon!Det myke romantiske,mot det råe,tøffe!!Kontraster fremhever hverandre:
I like it:))))
tove:)

Anna / Sand´s Drömmar sa...

Jag undrar samma sak!

Anonym sa...

Vi,som inte har shabby chic hemma får passa oss så vi inte låter nervärderande till denna stil...det är lätt hänt, och förekommer lite nu och då. Det är skönt att vi tycker om olika eller hur! Tack för allt vackert du visar mig i din blogg.:-) Lena

Kanel & Cayenne sa...

Shabby och Industri är väl lite av ytterligheter och då blir det ofta det man ser ihop, men personligen håller jag med, kontrasterna blir nästan för stora. /Nellie

Överkalixtösen sa...

Kanke för att Shabby Chic annars blir lite FÖR gulligt....eller?!

Lise-Lotte Nydahl sa...

Hej
Jag tycker just det här är väldigt fint & passar riktigt bra ihop men jag gillar industri & försöker att få in det lite hemma själv & jag har inget shabby chic alls .men det är nog så att det passar bra ihopa.
Ha det så bra & tack än en gång för all inspiration ,gillade köksbilden väldigt mycket.
Kram
Lise-Lotte

purple area sa...

Lena, det var inte min mening att låta nedvärderande men om man säger att man inte gillar något så blir det kanske så automatiskt.

Tack för alla trevliga och intressanta kommentarer!

Anonym sa...

Industri har några år på nacken om man säger så och för den som varit nere i Tyskland tex och sett Duisburg Lantschaftspark blir det så väldigt logiskt. Industri är rätt shabby numera och det var länge sedan industri stod för det nya och framåtskridande.

Själv ledsnade jag på det putsade och svenska vita för länge sedan och tycker det är rätt... trist med allt vita i bloggar. Din blogg är den enda svenska inredningsblogg jag läser numera just för att det inte bara är vitt, vitt, vitt (även om det är en hel del).

Jag saknar blandning mellan nytt och gammalt, FÄRG och mönster. Det känns faktiskt rätt ensamt att gilla det för man ser inte mycket av det här i Sverige.

/Eva

purple area sa...

Eva, kul att du läser bloggen och ännu roligare att du tycker den är så bra att du bara läser just den här.

Håller med om att industristilen funnits ett tag och visst har Tyskland alltid legat på topp när det gäller den stilen, men oftast tycker jag att det varit en mer high tech modern version. Köper ofta tyska tidningar men jag tycker däremot inte att det är så stor skillnad med våra. Men ok vi är lite besatta av vitt det kan jag hålla med om.

Ska hålla önskemålet om färg och mönster och gammalt och nytt i åtanke.

/Susann

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...