"" Purple Area: Japantrend

torsdag, januari 26, 2012

Japantrend

Li Edelkoort har i sin trendspaning inför 2012 spått att vi nu kommer att fokusera på den rena och enkla estetiken från Japan. (Lite grand som Stefan Nilsson var inne på under sin trendspaning i höstas). Det är obehandlat trä, lätta färger och inslag av betong. Den här trenden gillar jag, det här är en stil som jag alltid gillat. Passar alltså mig perfekt.
Bilden nedan kommer från Ikea Livet Hemma och det här är deras tolkning av den här trenden.

The trendspotter Li Edelkoort says that 2012 we will go more for the Japanese style. Rough wood, light colors and concrete. This is a style that I like, always has, so I'm looking forward to see what this brings on. The image comes from Ikea Livet Hemma and this is their idea of this trend.

Pressbild

3 kommentarer:

My Scandinavian Home sa...

Lovely! So harmonic! In my mind there are many similarities between Japanese and Swedish style.

lisa sa...

En av de bättre bloggar jag har kommit i kontakt med och då har jag läst många vill jag lova! stort tack

Kanel & Cayenne sa...

Mycket bra tolkning tycker jag, en sån lätthet i denna inredning, härligt! :) /Nellie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...