"" Purple Area: Blå trendiga lapptäcke mattor

onsdag, oktober 14, 2009

Blå trendiga lapptäcke mattor

Det här är väl lite som trenden med trasiga jeans, det blir nästan lite fånigt även om det är rätt coolt på ett sätt. Bitar från gamla orientaliska mattor som sys ihop till ett lapptäcke. Oftast färgas de också in för exakt rätt look. Låter som en ekologiskt och vettig idé om det inte var för att det ska vara de slitnaste delarna som ska klippas ut. Lite fånigt alltså, men också rätt kul. Bilder från fotograf Patric Johansson, (som jag upptäckte via R&S).

5 kommentarer:

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Just den trenden har jag lite svårt att förstå. Känns lite överdrivet att förstöra hela saker för att sy ihop dem till andra saker. Antagligen är idén bättre om det gäller att ta det bästa från dåliga mattor som annars är färdiga för skroten. Då hade det känts helt i-tiden-miljövänligt-och-återvinnings-vänligt.

sofie sa...

Hej!

Första gången jag är inne på din blogg - vilken trevlig blogg du har! Jag hade en frågestund för ett tag sen om bra inredningsbloggar och då tipsade en läsare mig om din blogg. Jag lovade att presentera en sammanställd lista över tipsen så jag hoppas det är okej att jag länker till din blogg från mig! :)

Ha en bra kväll!!
/Sofie

purple area sa...

House of Jammi, ja men det är det jag menar. En kul trend som är eko, men ändå lite fel.
Sofie, vad kul, du får självklart länka det är bara roligt och välkommen tillbaka!

Monika sa...

This rug is really beautiful! Sort of oriental and bohemian yet very modern!

Lotta Agaton sa...

Å jag ÄLSKAR de där mattorna, OCH den slitna vintagetrenden. I en tid då allt så länge varit skinande blankt, nytt och ganska opersonligt välkomnar jag det slitna och ickeperfekta med öppna armar!

Läser din fina blogg varje dag!

Kram & trevlig helg!

Lotta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...